ביטוח אופנוע – כל מה שהרוכבים צריכים לדעת

האם ידעתם? ב-1 למאי 2012 הוזלו ביטוחי החובה לאופנועים בכ- 10%-30%, דבר המבטיח חסכון משמעותי

בחודש מרץ של שנת 2012 נשמו לרווחה מעל למאה אלף בעלי האופנועים בשל בשורה משמחת מפרופסור עודד שריג, המפקח מטעם משרד האוצר. בשורה זו הבטיחה לבעלי האופנועים כי התעריפים של ביטוחי החובה לאופנועים יוזלו בצורה משמעותית וכי כל אופנוען אשר יבחר לרכוש ביטוח אופנוע בהשתתפות עצמית יזכה להנחה בטווח של 10-30 אחוזים.

הסכומים הגבוהים אשר נדרשו לשלם בעלי אופנועים בעבור ביטוחי חובה וביטוחים מקיפים נחרטו בדפי ההיסטוריה של האופנוענים וגרמו למחאת האופנוענים הגדולה אשר התרחשה בשנת 2009 וזכתה לכישלון חרוץ. הטענה כי אופנועים וקטנועים מהווים כלי הרכב בעלי הסיכון הגבוה ביותר נתמכת בעובדה כי בשנת 2010 חברות הביטוח שילמו לבעליהם כ- 500 מיליון ₪ על פיצויים.
 

ביטוח אופנוע- לא קל להיות בעל אופנוע

חברת הביטוח אינן ששות לעשות לרוכבי אופנועים ביטוחים וזאת משום הסיכון הגבוה. יש שיאמרו שבזמנים ותנאים כאלו כבר מומלץ עוד לפני קניית האופנוע לעשות ביטוח בריאות פרטי – משתלם או לא, זו כבר החלטה שלכם. בעבר, רוב חברות הביטוח לא הסכימו לגעת בנושא כלל וכלל ולכן תאגיד הפול היווה את הכתובת היחידה אליה פנו האופנועים על מנת לרכוש ביטוח אופנוע. כיום, חברות ביטוח מעטות מסכימות להציע ביטוח אופנוע, כמו למשל שומרה, חברות הביטוח הישירות AIG, 555 ו- 9 מיליון.

המפקח על הביטוח מטעם משרד האוצר מחייב את כל חברות הביטוח לקיים את תנאי המינימום הבסיסיים בכל הקשור אל ביטוח רכב מקיף וכן ביטוח צד ג', דבר זה אינו חל על אופנועים. לכן, פוליסות הביטוח המוצעות על ידי חברות הביטוח שונות לחלוטין אחת מהשנייה וחשוב מאוד לבדוק כל כיסוי, סייג והתניה הרשומים בה וזאת מלבד סכום ההשתתפות העצמית והעלות הכוללת של הפוליסה.

ביטוח אופנוע לעומת ביטוח רכב

  • מיגון- ביטוח זה לא יכסה אוטומטית(בהשוואה אל ביטוח רכב) מצב בו נגרם נזק למיגון של האופנוע וזאת לעומת ביטוח רכב. לכן, חשוב לוודא כי חברת הביטוח מוסיפה כיסוי לפוליסה אותה אתם מתכוונים לרכוש.

  • פגעי טבע- אף חברת ביטוח אינה מחויבת לכלול כיסוי למקרים בהם האופנוע נפגע בעקבות רעידת אדמה, שלג או ברד.

  • שיפוי- יש לשים לב כי סעיף השיפוי בביטוח לא תמיד יכסה את מלוא העלות של החלפת החלפים של האופנוע.

  • צד שלישי- במקרה בו אתם מעוניינים לרכוש ביטוח צד ג' לאופנוע חשוב שתדעו כי ישנם ביטוחים רבים אשר אינם מכסים מצבים של נזק בגין גרירת רכוש על ידי האופנוע, נזק אשר נגרם כתוצאה מפריקה של מטען או טעינה שלו, נזקים לגשרים, דרכים ועוד.

  • הרחבות- למרות הביטוח המצומצם והבעייתי ישנן הרחבות ביטוחיות אשר ניתן לשייך לביטוח המקיף לאופנועים, כמו למשל גרירה, חילוץ, שירותי דרך,טיפול משפטי במקרה שצד שלישי תובע אתכם, טיפול נפשי בגין תאונה ועוד.

ביטוח אופנוע- חדשות ועדכונים מהשטח

רכיב העמסה- תיקון חוק חדש עבר בכנסת בחודש יוני 2012. תיקון זה אומר כי הגבולות של רכיב העמסה יעמוד בין השנים 2012-2013 על טווח של 5.5 עד 6.5 אחוזים, כך שהתקרה המקסימאלית תהיה כ- 6.3%. דבר זה הוביל להנחה משמעותית בסכום הפרמיה של ביטוח אופנוע חובה.

צו חצייה- צו זה מורה על כך שחברת הביטוח תשלם 75% מהנזקים שנגרמו לנהג האופנוע, במקרה בו תתרחש תאונה בין האופנוע לרכב.

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

מיואשים מהביטוחים המצומצמים לאופנועים ומהעלויות היקרות? מחפשים איש מקצוע שיתאים לכם את הביטוח הטוב ביותר. מלאו את הפרטים שלכם ומומחה מטעמנו יחזור אליכם