ביטוח משכנתא השוואת מחירים – שווה להשוות

מדי שנה אנשים מאות אנשים מגלים כי הם משלמים מחירים מופקעים עבור ביטוחים. השוואה חכמה של מחירי ביטוחי משכנתא תאפשר גם לכם לזכות בכיסויים ביטוחיים חיוניים במחירים המתאימים לכם

התחרות בין הבנקים לחברות הביטוח

חברות ביטוח מתחרות אחת בשנייה ולכן מדי שנה כל חברה שוקדת על הוצאת מסלולים שונים של ביטוחי משכנתא לצרכנים וזאת במטרה לזכות בשוק לקוחות נרחב. אם בעבר, ניתן היה לרכוש ביטוח משכנתא רק מהבנק אשר העניק לכם את ההלוואה, כיום ניתן לרכוש ביטוח זה באמצעות הבנקים או ישירות דרך חברות ביטוח שונות הפועלות בישראל, ללא קשר לחברה אשר עובדת עם הבנק.

הבעיה העיקרית היא שרבים נשארו נעולים בדפוס חשיבתי האומר כי הבנקים הם המקור האמין ביותר דרכו ניתן לבצע ביטוח זה. הדרך היחידה לאמת או להפריך נתון זה הוא על ידי השוואת מחירים של ביטוחי משכנתא המוצעים על ידי הבנק מול ביטוחים המוצעים על ידי חברות הביטוח. נכון להיום, ניתן לעשות ביטוח משכנתאות בחברות הביטוח AIG, שירביט ,ביטוח ישיר, מנורה, כלל, מגדל, הפניקס, שומרה וכן באמצעות בנקים למשכנתאות (הבנק דרכו לקחתם את הלוואת המשכנתא).

ביטוח משכנתא דרך הבנק - יתרונות

כאמור, ברוב המקרים, ההחלטה האם לרכוש ביטוח משכנתא דרך הבנק או באמצעות חברת ביטוח חיצונית, תלויה במחיר המוצע בכל אחד מהגופים. אולם, ישנם מספר פרמטרים נוספים שרצוי להביא בחשבון טרם הרכישה. כך לדוגמא, במקרה שתבחרו לרכוש את ביטוח המשכנתא דרך הבנק, הבנק הוא זה שיתבע את חברת הביטוח בעת הצורך ויבצע את כל הפעולות הנדרשות לצורך קבלת הפיצויים. מה שעשוי לחסוך מכם לא מעט עבודה ובירוקרטיה. לעומת זאת, אם תבחרו לבצע את הרכישה באמצעות חברת ביטוח חיצונית, האחריות על התביעה מוטלת עליכם. בנוסף, מאחר שהבנק מתנהל מול סוכנות ביטוח מטעמו, הרי ששיתוף הפעולה בין שני הגופים עשוי להיות הרבה יותר יעיל ונגיש בעת הצורך.

ביטוח משכנתא דרך סוכנות ביטוח - יתרונות

כאמור, כיום אין חובה לרכוש ביטוח משכנתא דרך הבנק המעניק את ההלוואה, כך שניתן לפנות לחברות ביטוח שונות ולבצע השוואת מחירים מקיפה. לצד זאת, אם תבחרו לרכוש ביטוח משכנתא דרך סוכנות ביטוח חיצונית, תוכלו להנות ממספר יתרונות מרכזיים וביניהם:


גמישות והתאמה אישית – חברות הביטוח מציעות לרוב מגוון רחב יותר של אפשרויות ומסלולים, כך שניתן לייצר התאמה מיטבית בין הפוליסה לצרכיו השונים של המבוטח.

הרחבות נוספות – בחברות הביטוח, לעומת הבנקים, ניתן לרכוש מגוון רחב של הרחבות בעת הצורך. יתרון זה בא לידי ביטוי בעיקר כשמדובר בביטוח מבנה למשכנתא, המהווה את אחד מכיסויי החובה הכלולים בביטוח משכנתא ומיועד לצורך כיסוי נזקים במקרה של אירועים שונים כמו – שריפה, נזקי מים, נזקי מזג האויר וכד'.

בעוד שביטוח מבנה למשכנתא בבנק כולל רק את הכיסוי הבסיסי ללא הרחבות חשובות כמו – אחריות לצד ג' וביטוח תכולה, הרי שבאמצעות חברות הביטוח תוכלו לרכוש הרחבות אלו בנוסף להרחבות נוספות הדרושות לכם. לרוב, מומלץ לרכוש ביטוח מבנה למשכנתא בתוספת ביטוח תכולה וביטוח צד ג', על מנת להימנע מהוצאות כספיות גדולות במקרה שאירע נזק משמעותי לרכוש הפרטי שלכם ולרכוש של השכנים המתגוררים בסמוך.

ביטוח משכנתא השוואת מחירים

הרפורמות שהשפיעו על מחירי ביטוחי המשכנתא

בנקודה זו, חשוב לציין כי בשני העשורים האחרונים בוצעו מספר רפורמות משמעותיות, במטרה להגביר את התחרותיות בתחום ביטוחי המשכנתא ולהוזיל את מחירי הביטוח באופן משמעותי. הרפורמה הראשונה בתחום התרחשה בשנת 2005, כאשר הוחלט לאפשר לגופים נוספים מלבד הבנקים להציע עבור לקוחותיהם ביטוחי משכנתא. צעד זה חולל שינוי משמעותי בתחום והוביל לירידה חדה בתעריפי הפרמיות החודשיות. כמו כן, בעקבות כניסתן של חברות הביטוח לשוק ביטוחי המשכנתא, היצע ההרחבות והכיסויים המשלימים גדל באופן משמעותי, מה שאפשר ליותר ויותר מבוטחים לרכוש ביטוח משכנתא על פי מסלול ספציפי, בהתאם לצרכיהם האישיים.


בשנת 2019, חלה תהפוכה נוספת בתחום ביטוחי המשכנתא, כאשר הוחלט להוזיל את תעריפי ביטוחי החיים ב-30%, לרבות ביטוח חיים למשכנתא המהווה חלק מביטוח המשכנתא. בפועל, רפורמה זו הובילה לחיסכון של אלפי שקלים בשנה בממוצע בעלויות הפרמיה החודשית.


לצד זאת, חשוב לציין כי התעריפים החדשים רלוונטיים רק עבור מבוטחים שרכשו ביטוח משכנתא החל משנת 2019. אם כי גם מבוטחים וותיקים יותר רשאים לפנות לחברת הביטוח ולבקש לעדכן את תעריפי הפוליסה שברשותם, או לבקש הצעה חדשה.


בנוסף, לאחרונה משרד האוצר אישר פוליסה חדשה המוצעת כרגע על ידי מספר מצומצם של חברות ביטוח, במסגרתה התשלום עבור ביטוח משכנתא מוגבל ל-13 שנים בלבד, כאשר הביטוח נשאר בתוקף עד לסיום תקופת המשכנתא. בנוסף, תעריפי הפרמיה החודשיים המוצעים במסגרת פוליסה זו אינם גבוהים יותר מהתעריפים הממוצעים המוצעים במסלולים אחרים. כך שבהחלט מדובר במוצר משתלם לאורך זמן.

השוואה נכונה של ביטוחי משכנתאות "לכל גיל ולכל תרגיל"

ביטוח משכנתא הוא ביטוח חובה לכל אדם אשר החליט לקחת הלוואת משכנתא מעל לסכום של שלושים אלף ₪. ביטוח זה מבטיח לבנק כי במקרה בו לא תוכלו לשלם את החזר הלוואת המשכנתא, משום נזקים שונים למבנה או מקרה פטירה, חברת הביטוח תדאג לכך, אך חברות הביטוח והבנקים אינם מבטיחים לכם כי סכומי הכסף אותם תדרשו לשלם במשך שנים ארוכות, מוצדקים! מחירי ביטוח משכנתא נקבעים על פי פרמטרים שונים (כמו למשל, גיל המבוטחים) ולכן ביטוח משכנתא השוואת מחירים הוא בגדר חובה.
 
המחיר של ביטוח משכנתא יקבע על פי פרמטרים שונים הנוגעים למצבכם הבריאותי, גילכם, שווי הנכס שלכם, תביעות קודמות ועוד. גם אם הגיל שלכם מתקדם ומצבכם הבריאותי אינו תקין- אל לכם לוותר על השוואה זו, שכן פער המחירים יכול להסתכם במאות שקלים! גם אם רכשתם נכס יקר והבנק שלכם מעדכן אתכם כי נכס יקר משמע ביטוח משכנתא יקר, אל תתפשרו ובצעו השוואת מחירים של ביטוחי משכנתא!
 
אם בעבר, תהליך ההשוואה גבה מהלווים זמן יקר וזאת משום שהוא נאלץ לטלפן לכל חברה, למסור לה את האינפורמציה הדרושה ולהמתין עד שהיא תשלח לו הצעת מחיר לביטוח משכנתא, כיום המצב השתנה.

כיום, האינטרנט משמש ככלי עזר עיקרי המייעל את תהליך ההשוואה. כל שצריך לעשות הוא להיכנס לאתר האינטרנט של החברה או אתר אינטרנט המציע השוואת מחירי ביטוח משכנתא של מספר חברות, להקיש את הנתונים ולקבל פלט תוצאות תוך זמן קצר.

הבעיה היא שלא כל האתרים אמינים וחלקם מציעים הצעות מחיר של חברות איתם יש להם קשרי שיתוף פעולה. לכן, ההמלצה היא לפנות אל מומחים אשר יבצעו בשבילכם את ההשוואה תוך ציון כל המסלולים המתאימים לכם.

ביטוח משכנתא השוואת מחירים - דרושה הכנה מקדימה

תוצאות אמינות של ביטוחי משכנתאות הן תוצר של הכנסת פרמטרים מדויקים.

  • סוג ביטוח- ציינו מהו הביטוח בו אתם מעוניינים. אם יש לכם ביטוח חיים או ביטוח דירה בקשו הצעה רק לביטוח החסר. אין טעם שתשלמו כפל מחיר על ביטוח קיים.
  • כמות- ציינו מהי כמות האנשים אשר ייכללו בביטוח.
  • פרטים אישיים- יש לציין מין, תאריכי לידה והאם אתם מעשנים.
  • המשכנתא- ציינו מתי לקחתם את המשכנתא, איזה סכום ולאיזו תקופה.
  • שטח הנכס- יש לכלול את השטח הכולל של המבנה (ברוטו). קחו בחשבון כי שמאי או סוקר יגיעו אל הדירה על מנת להעריך את השווי הסופי שלה.
  • מצב בריאותי- ציינו מה ההיסטוריה הרפואית שלכם והמצב הבריאותי שלכם בהווה (תצטרכו להמציא מסמכים רפואיים המאשרים זאת).

טיפים יעילים לצורך השוואת ביטוחי משכנתא – מה חשוב לבדוק ולדעת?

כאמור, אם בעבר היה ניתן לרכוש ביטוח משכנתא דרך הבנק בלבד, הרי שכיום, עם כניסתן של חברות הביטוח לתמונה, ניתן להנות מהיצע גדול יותר של הצעות מחיר ומסלולים שונים המותאמים עבור הצרכים הספציפיים של הלקוח. אולם, לפני שמתפתים לבחור בהצעת המחיר הנמוכה ביותר, חשוב לשים לב למספר נקודות ופרמטרים מרכזיים שיסייעו לכם לבצע את הבחירה הטובה ביותר עבורכם:

  • תקופת הביטוח – כאשר רוכשים ביטוח משכנתא, יש להביא בחשבון כי ברוב הפוליסות הביטוח תקף עד גיל מסוים, לרוב עד גיל 70-85. כמו כן, בחברות ביטוח מסוימות הביטוח מוגבל לכמות מסוימת של שנים ואינו עולה על 35 שנים. כך שחשוב לוודא את הנתונים המדויקים ולבדוק אילו אופציות עומדות לרשות המבוטח לאחר תום תקופת הביטוח.

 

  • עלות הפרמיה לאורך כל תקופת המשכנתא – מחיר הפרמיה החודשית צפוי לעלות עם השנים, ככל שהמבוטח מזדקן. לכן, כאשר משווים בין הצעות המחיר השונות, חשוב להביא בחשבון את העלייה הצפויה במחירי הפרמיה, לבחון את העלות הכוללת לאורך כל תקופת המשכנתא ולבצע השוואה מעמיקה בין החברות השונות.

 

  • החרגות – אמנם ביטוח משכנתא נועד להגן עליכם במקרים שונים ולחסוך מכם עלויות רבות, בין אם מדובר במחלה, מוות או בנזק הנגרם למבנה הדירה. אולם, כל פוליסה כוללת החרגות מסוימות. לכן, לפני שבוחרים בהצעה מסוימת, חשוב לקרוא טוב את האותיות הקטנות ולבדוק באילו מקרים לא תהיו זכאים לכיסוי ומהן האלטרנטיבות הנוספות העומדות בפניכם.

 

  • מהו גובה הפיצוי? – גובה הפיצוי במקרה של נזק למבנה או פטירה של אחד מבני הזוג נקבע על סמך עלות הפרמיה החודשית. לצד זאת, חשוב לברר מספר נקודות נוספות ולוודא האם גובה הפיצוי עשוי להיות נמוך יותר באופן אוטומטי ככל שחוב המשכנתא מצטמצם, או שתידרשו לעדכן את חברת הביטוח אחת לתקופה בנוגע ליתרת החוב. כמו כן, יש לברר בנוסף האם גובה הפיצוי עשוי לכסות גם הוצאות נוספות במקרה של פירעון מוקדם או העלאה בריבית.

 

  • הימנעו מכיסויים מיותרים – בטרם הרכישה, רצוי לבצע סקירה מקיפה של כל הכיסויים והביטוחים העומדים לרשותכם ולוודא כי אתם לא מחזיקים בביטוחים כפולים. כך לדוגמא, במידה שקיבלתם הצעה זולה משמעותית עבור ביטוח משכנתא וכבר יש ברשותכם ביטוח חיים אחר, תוכלו לבטל את אותו ביטוח ולהגדיל את גובה הפיצוי במסגרת ביטוח המשכנתא. כמו כן, חשוב לבחור רק בכיסויים הרלוונטיים עבורכם ולהימנע מריבוי ביטוחים וכיסויים שאינם נחוצים.

ביטוח משכנתא השוואת מחירים - אילו הנחות והטבות קיימות ומה חשוב להביא בחשבון?

כאשר עורכים השוואת מחירים של ביטוח משכנתא חשוב לבחון בנוסף את ההנחות וההטבות הרבות המוצעות על ידי המדינה וחברות הביטוח השונות וביניהן:

  • הנחה גבוהה עבור זמן מוגבל – בחברות ביטוח רבות מוצעת הנחה משמעותית עבור ביטוח משכנתא לשנה שנתיים הראשונות, לעתים בשיעור של 70% מגובה הפרמיה. אולם, לרוב הנחה זו רלוונטית בעיקר עבור משכנתא לתקופה קצרה ואינה משתלמת בטווח הרחוק.
  • הנחה קבועה – אמנם מדובר בהנחה נמוכה יותר לעומת הנחות הניתנות עבור זמן מוגבל, אולם לרוב מדובר בהנחה משתלמת יותר לאורך זמן.
  • ישנן אוכלוסיות מסוימות הזכאיות להטבות והנחות בביטוח המשכנתא, בין אם מדובר בזוגות צעירים, משפחות שכולות, או משפחות מרובות ילדים. כך שיש לספק את כל הנתונים מראש ולבדוק האם אתם משתייכים לקבוצה מסוימת המזכה אתכם בהנחה כלשהי.
  • ביטוח חיים למשכנתא מזכה את המבוטח בהטבת מס עד גובה של כ – 25% מהפרמיה השנתית.
  • כמו כן, פעמים רבות רכישה של מספר ביטוחים באותה סוכנות עשויה גם כן לזכות אתכם בהנחה מסוימת עבור רכישת הביטוח, או עבור רכיבים מסוימים הכלולים בפוליסה.

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

הגיע הזמן להסתייע באנשי מקצוע אשר יתאימו את ביטוח המשכנתא אליכם ובכך יעזרו לכם לצמצם את ההוצאות הכספיות! השאירו את הפרטים שלכם ואנחנו נדאג שיחזרו אליכם בהקדם.