השוואת ביטוח רכב

חברת ביטוח אומנם נהנות מסלבריטאים שונים שמפרסמים אותם, אבל זה לא אומר שאנחנו לא צריכים להשוות בין ההצעות השונות שמציעים לנו. קראו וגלו איך עושים את זה חכם

שימו לב לנתון הבא, חברות ביטוח מרוויחות למעלה מחצי מיליארד שקל בשנה על ביטוח רכב חובה, בסך הכל בחצי העשור האחרון החברות הגיעו לרווח כולל של למעלה מארבע מיליארד שקל! אגב למעלה מחמישים אחוז מהרווח של חברות הביטוח הוא על ביטוח חובה, ביטוח שכל נהג חיב לעשות.

למה זה משמעותי לנו? לא בגלל שחס וחלילה עינינו צרה בהם אלא בגלל שחלק גדול מהרווח נובע מהעובדה הפשוטה שאנשים לא עושים השוואה בין חברות הביטוח ולכן הם משלמים הרבה מעל למה שהם צריכים. השוואת ביטוח רכב בצורה מושכלת וקפדנית, תאפשר לנו לחסוך במקומות בהם ניתן, ולשלם הרבה פחות ממה שחברות הביטוח היו רוצות שנשלם.

על ביטוחי רכב ועלויות

כפי שלמדנו באתר זה, ביטוח רכב כולל 3 ביטוחים, חובה שכל נהג חייב לעשות, ביטוח צד ג' כנגד תאונות ונזקים שאנחנו גורמים או נגרמים לרכב שלנו על ידי נהגים אחרים, וביטוח רכב מקיף שבא לבטח כל דבר שקשור ברכב מתיקונים ועד פריצות.

מי שאיננו בקי העולם הביטוחים, חושב ובצדק במובן מסוים, שביטוח חובה לרכב הוא קבוע ולא ניתן לשנות אותו. אומנם יש משהו בזה, אך רק באופן חלקי, רפורמה שבוצעה על ידי משרד האוצר יצרה מהפכה שמאפשרת לנו לחסוך מאות שקלים בבחירת ביטוח רכב חובה. במסגרת הרפורמה , ניתן לבצע השוואה בין חברות ביטוח שונות באמצעות מחשבון ייחודי. במחשבון ניתן לבחור סוג רכב, בעלות, תאריך תחילת הביטוח, מאפייני הנהג (מין, גיל , וותק), היסטורית תאונות ו/או הרשעות, ומאפייני רכב. אחרי שמכניסים את הנתונים הנ"ל ניתן לקבל השוואה בין התעריפים השונים של חברות הביטוח.

מלבד זה, ישנן מספר המלצות כיצד לבחור חברת ביטוח עבור ביטוח רכב חובה:

  • ניסיון עבר עם החברה
  • גובה הפרמייה בפוליסה
  • מספר התשלומים שהחברה דורגת
  • מדיניות ניהול התביעות של חברת ביטוח מול לקוחותיה

אם במקרה של ביטוח חובה אפשרויות ההשוואה בין החברות הן צרות, אזי שבמקרה של ביטוחים מקיפים האפשרויות הרבה יותר רחבות. לפני שנסביר כיצד ניתן לבצע זאת, חשוב לזכור שלא חייבים לעשות ביטוח רכב חובה וביטוח מקיף או ביטוח צד ג  באותה חברה, למרות שסביר להניח שאם כל הביטוחים נמצאים בחברה אחרת, תהנו מחסכון מסוים בעלויות וגם בזמן.

כאשר עושים השוואה לגבי ביטוח רכב מקיף, ההשוואה תתבצע על פי הפרמטרים הבאים:

  • גובה הפרמייה לרכב, סוג התשלומים שהחברה גובה
  • טיפולים ברכב- כמות מוסכים, סוג הטיפולים, רכב חלופי (ומשך הזמן שהוא ניתן לכם)
  • שירותי דרך וגרירה- החברה איתה עובדת חברת הביטוח ומשך זמן השירות
  • פריצה ושבירה – מה המדיניות במקרה של פריצה לרכב וגניבה מתוכו ובמקרה של שבירת מראות ושמשות

רצוי להדגיש לכל חברה יש שורה של מסלולים ייחודים, ואנחנו יכולים ליהנות דרך מסלול שמתאים לנו אישית, כל מה שעלינו לעשות זה למצוא את המסלול שמתאים לנו:

  • הפניקס –  עורכת מסלול מיוחד לבעלי רכב שני ומסלול ייחודי לנהגים זהירים.
  • AIG –  עורכת מסלולים ייחודים לנשים, משפחות ונהגים מעל גיל 50.
  • כלל –  עורכת מסלולים לנהגים זהירים.
מעוניינים לדעת עוד על השוואות ביטוחים לרכב? תשאירו פרטים ויחזרו אליכם בהקדם. בינתיים אתם מוזמנים לקרוא כאן על ביטוחי רכב שונים כולל השוואות שונות ביניהן
צחי גולן מנחם
כתב: צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

רוצים לחסוף מלא כסף בביטוח שלכם?

לחצו על הכפתור וקבלו הצעת מחיר משתלמת

להצעה מעולה וחד פעמית צרו קשר!