עובדים בארגונים קטנים ובינוניים? כל מה שצריך לדעת על ביטוח בריאות קולקטיבי

עם בריאות לא משחקים ותמיד כדאי להתכונן לבלתי צפוי. ביטוח בריאות קולקטיבי נחשב להטבה נפוצה מטעם מעסיקים לעובדיהם. ישנו מיתוס שהוא מתאים בעיקר לארגונים גדולים, אך זה לא מדויק. למעשה גם ארגונים ועסקים קטנים ובינוניים יכולים להעניק לעובדיהם כיסוי בריאותי משופר בתנאים מועדפים, כחלק מתנאי העבודה. יש לציין שהטבות מסוג זה עוזרות בשימור העובדים ומעלות את שביעות הרצון בעבודה. 

החשיבות והיתרונות של ביטוח בריאות קולקטיבי לעסקים קטנים

ביטוח קולקטיבי מאפשר לארגונים לרכוש פוליסה עבור קבוצת עובדים במחיר מוזל. הארגון הוא זה שמנהל מו"מ ישיר מול חברות הביטוח. העובדים נהנים מכיסוי רחב, לא פעם גם בתנאים טובים יותר מהפוליסות האישיות הרגילות. לפעמים הדבר גם נעשה ללא צורך בהגשת הצהרת בריאות מפורטת. מצד העסק, מדובר בהטבה שניתן להציג כחלק מתנאי העבודה, מבלי שיש צורך להוציא כסף על תוספת השכר.

בקרב עסקים קטנים ובינוניים ביטוח קולקטיבי מסוג זה בהחלט יכול לבוא בחשבון. מדובר לא רק בהטבה לעובדים אלא גם שיטה נהדרת לבדל את מקום העבודה ולמשוך עובדים איכותיים, במיוחד בתחומים תחרותיים שבהם רוצים לגייס עובדים מעולים.

חסרונות ודגשים שכדאי לקחת בחשבון

פוליסות קולקטיביות עלולות להיות פחות גמישות לעומת הפוליסות האישיות הרגילות. כלומר  המבוטחים כפופים לתנאים אחידים לכלל הקבוצה של העובדים המבוטחים. בנוסף במקרים מסוימים כאשר העובד עוזב את מקום העבודה, עשויה להיווצר בעיה או קושי להמשיך בדיוק את אותו הביטוח.

מכאן עשוי להתעורר קושי לעבור לפוליסה פרטית עם תנאים זהים, במיוחד אם עברו שנים מאז תחילת הביטוח וחלו שינויים במצב הבריאותי. נקודה חשובה מבחינת המעסיק, קיימת אחריות ניהולית – מעקב אחר התשלומים, תכתובות מול החברה המבטחת, העברת מידע לעובדים.

כיצד לבחור פוליסה מתאימה לעסק שלך?

בעת תכנון מערך ההטבות לעובדים, רבים מהמעסיקים בוחרים להציע ביטוח בריאות קולקטיבי כחלק מחבילת התנאים. מדובר במהלך שיכול לשפר את רווחת העובדים, לחזק את תחושת השייכות ולתרום לתדמיתו של הארגון כמעסיק איכותי.

כדי לבחור את הפוליסה הנכונה ביותר, הן עבור העובדים והן עבור העסק – חשוב לבחון כמה פרמטרים מרכזיים:

  • היקף הכיסוי –  אילו טיפולים רפואיים או בדיקות נכללים בביטוח? האם יש השתתפות עצמית ואם כן, מה ההיקף שלה?
  • עלות לעובד ועלות לארגון – בדקו האם פרמיית הביטוח משולמת אך ורק על ידי העובד או שמא חלק מהעלויות הן על כתפי המעסיק.
  • אפשרות לצירוף מבוטחים נוספים (לרוב בני משפחה) – אם ניתן לצרף לביטוח בני משפחה של העובדים, הרי שמדובר בהטבה נוספת, משמעותית מאוד בעיני העובדים.
  • ערכי השירות של החברה המבטחת – בדקו מהי הזמינות והאיכות של שירות הלקוחות, איך עובדת הפרוצדורה במקרה של תביעות.

רוצים לחסוף מלא כסף בביטוח שלכם?

לחצו על הכפתור וקבלו הצעת מחיר משתלמת

להצעה מעולה וחד פעמית צרו קשר!