ביטוח תכולה – השוואת החברות המובילות

אחרי שיצרתם לעצמכם כל כך הרבה אוספים, עכשיו תשאירו אותם לא מבוטחים? תקראו כאן הכל אודות ביטוח תכולה לדירה ואנחנו נדאג שתקבלו הצעת מחיר משתלמת

למרות שבשנים האחרונות חלה, לטענת המשטרה, ירידה באחוזים בודדים בכמות הפריצות לבתים פרטיים, עדיין החשיבות של ביטוח תכולה לדירה נמצאת גבוה בסדר העדיפויות שלנו ואם לא, היא צריכה להיות, כפי שמיד תוכלו להבין למה.

בישראל , כמעט כל חברות הביטוח הגדולות (תשע מיליון, AIG, מגדל, איילון, איחוד ישיר, הראל ועוד) מציעות ללקוחות שלהן ביטוח תכולה, הן כחלק מביטוח דירה והן באופן נפרד. ההערכה ששוק זה מגלגל בישראל מאות מיליוני שקלים, כחלק מביטוח כולל או בנפרד.

מקרים בהם נצטרך להשתמש בביטוח תכולה:

  • פריצה או גניבה
  • אסון טבע
  • שריפה
  • נזק כלפי צד ג'
  • במקרה ויש עובדי משק בית
  • במידה ונגרם נזק לדירה שגורם לנזק לתכולה

כמו שאתם שמים לב, לא רק פריצות או גניבות ישמשו אותנו להפעלת ביטוח תכולה אלא דווקא יותר מקרים אחרים. מיותר לציין עד כמה אסונות טבע או מקרים קיצוניים אחרים כגון שריפות, יכולים לגרום לנו נזק בל יתואר, זאת למדו על בשרם תושבי הצפון בעת השריפה הקשה ביערות הכרמל וזאת לומדים מדי שנה תושבי ירושלים בגין סיבה דומה.

ביטוח תכולה

מהו ביטוח תכולה?

ביטוח תכולה מכיל בתוכו מספר אלמנטים:

תכולה – הוא מתייחס לתכולה עצמה, זאת מלבד חפצים שחברות ביטוח דורשות להם ביטוח בנפרד, הכוונה לכלי רכב (טרקטורנים, גררים, כלי שייט וכדומה), בעלי חיים, ניירות ערך ואגרות, יהלומים ואבנים יקרות, וכן כלי נשק. חשוב להדגיש שישנן חברות ביטוח שמגבילות מאוד את יכולת הביטוח של מוצרים יקרי ערך בפוליסה הכללית, למשך, כסף מזומן (עד אחוז אחד מערך הפוליסה), כלי כסף (עד עשר אחוז) , חפצי אומנות (עד עשר אחוז), שטיחים (עד עשר אחוז), אוספים (עד חמש אחוז) , תכשיטים (עד עשר אחוז)

אחריות – הביטוח מתייחס גם לנזקים שנגרמים כלפי צד שלישי (שכנים או אורחים), כלפי עובדי משק בית (בשונה לדוגמא מביטוח עסק), כתוצאה מדברים שמתרחשים בתוך הדירה.
לכל אלו יש להוסיף אלמנטים שונים שחברות ביטוח נוהגות להוסיף כדי למשוך אליהם לקוחות, הנה טבלה עדכנית בנושא ל-2021.

חברת ביטוח מה היא נותנת
AIG
שמאי תוך 24 שעות, תשלום לפורץ מנעולים במקרה של החלפת צילינדר, עבודות בית, תיקון מכשירי חשמל, תמיכה למחשב, שירותי חירום 24 שעות, ביטוח לצנרת
מגדל
הוצאות לאדריכלים, החזר שכר דירה במקרה של פינוי, הוצאות הריסה, ביטוח לגינה , כיסוי לאופניים, ביטוח לטלוויזיה, הרחבה למכשירים ניידים, שירותי חירום, ביטוח נזקי טרור
הראל
כיסוי לתכולה גם כשאיננה בדירה, ביטוח חובות לעובדי משק בית, כיסוי לתכולה אישית בחו"ל עד עשר אחוז, נזקי טרור , הרחבה לשירותי חירום לבית, שירות תיקון מכשירי חשמל, שירות תיקון מחשב
ביטוח מדנס
ביטוח מוצרי חשמל, יצירות אומנות, ספרים, ביטוח תכשיטים בחו"ל, ביטוח כספות בבנק
ביטוח ישיר
כיסוי חפצים אישיים מחוץ לדירה, כיסוי לנזק במכשירי טלוויזיה, מחשבים ומערכות קול

כיצד קובעים ערך של ביטוח תכולה

חברות הביטוח נוהגות לקבוע פוליסה של ביטוח תכולה על פי הפרמטרים הבאים:

  • מיקום הדירה – יישוב, שכונה, קומה
  • אמצעי ביטחון ובטיחות בדירה
  • כמות האנשים שמתגוררים בדירה
  • סוג התכולה שיש בדירה

החשיבות של ביטוח תכולה: למה צריך את זה?

הגנה מפני הפסד כספי: ביטוח תכולה מספק רשת ביטחון מכרעת מפני אובדן כספי במקרה של תקריות בלתי צפויות כגון פריצה, שריפה או אסונות טבע. ללא כיסוי זה, אנשים ישאו בעלות המלאה של החלפה או תיקון חפציהם מכיסם. ביטוח תכולה מבטיח שאנשים פרטיים יכולים להחזיר את ערך רכושם, מפחית את הנטל הכלכלי ועוזר להם לעמוד על הרגליים.

שקט נפשי: אחת הסיבות העיקריות לכך שביטוח תכולה חיוני היא השקט הנפשי שהוא מספק. הידיעה שהחפצים מוגנים מעניקה תחושת ביטחון ומאפשרת לאנשים להתמקד בהיבטים אחרים של חייהם מבלי לדאוג כל הזמן לגבי אובדן או נזק פוטנציאלי של רכושם. השקט הנפשי הזה יכול להפחית מאוד מתח וחרדה, ולאפשר לאנשים ליהנות מהבתים והחפצים האישיים שלהם בביטחון.

הגנה מפני גניבה: פריצה היא מציאות מצערת, ואף אחד לא רוצה לדמיין את ביתו נפרץ. ביטוח תכולה מציע רמה של הגנה מפני גניבה, המבטיח שאנשים יכולים להחזיר את הערך של חפצים גנובים. כיסוי זה לא רק עוזר להחליף את החפצים הגנובים אלא גם מספק תמיכה כלכלית כדי להחזיר את תחושת הביטחון והבטיחות בתוך הבית.

כיסוי לאסונות טבע: אסונות טבע כמו שיטפונות, רעידות אדמה או שריפות עלולים לגרום נזק משמעותי לחפצים אישיים. ללא ביטוח תכולה, אנשים יישארו לשאת בעלות ההחלפה או התיקון של פריטים אלה בעצמם. ביטוח תכולה מציע כיסוי לאירועים כאלה, ומבטיח שאנשים יכולים להחזיר את ערך החפצים שניזוקו ולבנות מחדש את חייהם לאחר אירוע הרסני.

ביטוח תכולה – חשיבות ההשוואה

בכל הנוגע לבחירת ספק ביטוח תכולה, השוואת חברות שונות היא חיונית כדי לקבוע איזו מהן מציעה את התמורה הטובה ביותר לכסף. יש בישראל מספר שחקניות בולטות בשוק הביטוח כמו: ביטוח ישיר, הפניקס, הראל, חברת הביטוח ליברה והרשימה עוד ארוכה. הערכת ההצעות והיתרונות שלהם יכולה לעזור לאנשים לקבל החלטה מושכלת.

בעת עריכת השוואה בין חברות הביטוח השונות, חיוני לקחת בחשבון גורמים כמו מגבלות כיסוי, השתתפות עצמית וכל הטבות נוספות שמציעה כל חברה. הערכת מבנה התמחור היא גם חיונית כדי לקבוע את סבירות הפוליסות.

בדיקת תכולה וביטוח צד ג': האם זה כדאי?

ביטוח תכולה נועד להגן על החפצים האישיים שלך מפני אובדן או נזק, אך מה לגבי ביטוח צד ג בדירה? ביטוח צד ג' מספק כיסוי לתאונות או תקריות שעלולות להתרחש לאחרים בזמן שהם נמצאים בנכס שלך. זוהי שכבת הגנה נוספת שיכולה להציע שקט נפשי וביטחון כלכלי למקרה שמישהו ייפצע או רכושו ייפגע בזמן שהייתכם בבית.

כאשר בוחנים האם ביטוח תכולה וצד ג' כדאיים, חשוב להעריך את המצב הספציפי שלכם. אם יש לך בית ולעתים קרובות יש לך אורחים או מבקרים, הסבירות לתאונות או תקריות עולה. לדוגמה, אם מישהו מחליק ונופל על הרכוש שלך או אם ילדך פוגע בטעות לרכוש של שכן, אתה עלול להיות אחראי להוצאות הנובעות מכך. ביטוח צד ג' יכול לסייע בכיסוי עלויות אלו, לרבות הוצאות משפט אם תוגש תביעה.

בנוסף, ביטוח התכולה עשוי שלא לכסות סוגים מסוימים של נזקים הנגרמים על ידי צדדים שלישיים. לדוגמה, אם מבקר ישפך בטעות כוס יין על השטיח היקר שלך, ייתכן שביטוח התכולה שלך לא יכסה את עלות הניקוי או החלפתו. במקרים כאלה, ביטוח צד ג' יכול לספק את הכיסוי הדרוש.

כדאי גם לשקול את ההשפעה הכספית הפוטנציאלית של אי ביטוח צד ג'. הוצאות משפטיות ותשלומי פיצויים הנובעים מתאונה או אירוע יכולים להיות משמעותיים, ועלולים לגרום למצוקה כלכלית. על ידי השקעה בביטוח תכולה וצד ג', תוכל להגן על עצמך מפני העלויות הבלתי צפויות הללו ולשמור על רווחתך הכלכלית.

עם זאת, חשוב לעיין היטב בתנאי פוליסות הביטוח לפני קבלת החלטה. חלק מהפוליסות של ביטוח תכולה עשויות לכלול כבר כיסוי מוגבל של צד ג', ולכן חיוני להבין את היקף הכיסוי ולהעריך האם יש צורך בביטוח צד ג' נוסף.

ביטוח תכולה

ביטוח תכולה לדירות שכורות

השכרת דירה מציעה גמישות וחופש, אך היא גם מעלה שאלות לגבי הכיסוי הביטוחי. האם החפצים האישיים שלך מוגנים במסגרת פוליסת הביטוח של בעל הבית שלך? התשובה היא בדרך כלל לא. ביטוח משכירים מכסה בדרך כלל רק את מבנה הבניין וכל ציוד, לא את החפצים האישיים שלך. כאן הופך ביטוח תכולה לדירות שכורות למכריע.

ביטוח תכולה מבטיח שתכולת הדירה תהיה מוגנת מפני מגוון סיכונים, לרבות גניבה, שריפה, נזקי מים ואסונות טבע.
יש לזכור כי השוכר, אחראי על הרכוש שלו, וחשוב להבין שהביטוח של בעל הבית אינו כולל את החפצים האישיים של השוכר. ללא ביטוח תכולה, יעלה הצורך לשאת במלוא עלות החלפת החפצים שלך במקרה של אובדן. זה יכול להיות נטל כלכלי משמעותי, במיוחד אם יש לך פריטים יקרי ערך כמו אלקטרוניקה, תכשיטים או רהיטים.

בנוסף, ביטוח תכולה לדירות שכורות יכול לכלול גם כיסוי חבות. המשמעות היא שאם מישהו נפגע בדירה השכורה עקב רשלנות, הביטוח יכול לסייע בכיסוי הוצאות רפואיות או הוצאות משפט. זה מספק שכבת הגנה נוספת ושקט נפשי לדיירים.

מחשבון ביטוח דירה ותפקידו

מי ששוקל ביטוח תכולה יוכל להסתייע במידה רבה בכלי של  מחשבון ביטוח דירה. מחשבון ביטוח דירה הוא כלי מקוון המסייע לבעלי בתים להעריך את עלות ביטוח רכושם. היא לוקחת בחשבון גורמים שונים כמו גודל הנכס, מיקומו, שווי תכולתו ורמת הכיסוי הרצויה. מחשבון זה חשוב מכיוון שהוא מספק לבעלי בתים הערכה של כמה הם יכולים לצפות לשלם עבור פוליסת הביטוח שלהם. זה מאפשר להם להשוות בין ספקי ביטוח ופוליסות שונות כדי למצוא את הכיסוי הטוב ביותר במחיר המשתלם ביותר.

שימוש במחשבון ביטוח דירה יכול לחסוך זמן ומאמץ על ידי מתן הערכות מיידיות במקום צורך ליצור קשר עם מספר חברות ביטוח בנפרד. זה מבטל את הצורך בחישובים ידניים והופך את התהליך לנוח ויעיל יותר. בנוסף, זה עוזר לבעלי בתים לקבל החלטות מושכלות לגבי הכיסוי הביטוחי שלהם בהתבסס על התקציב והצרכים הספציפיים שלהם.

יתרה מכך, מחשבון ביטוח דירה הוא בעל ערך במיוחד עבור בעלי בתים חדשים שאולי אין להם ניסיון קודם עם פוליסות ביטוח. זה עוזר להם להבין את הגורמים המשפיעים על עלות הביטוח ומאפשר להם לתקצב בהתאם. על ידי הזנת מידע מדויק למחשבון, בעלי בתים יכולים להבטיח שהם מוגנים בצורה מספקת במקרה של אירועים בלתי צפויים כגון אסונות טבע או פריצות.

לסיום , כמה דברים שחשוב לדעת על ביטוח תכולה

  • ביטוח תכולה איננו חלק מביטוח משכנתא, שם נכלל רק ביטוח מבנה.
  • ביטוח תכולה לא כולל בדרך כלל מה שנמצא מחוץ לבית אלא רק מה שנמצא בדירה עצמה ובחלק היחסי של השטח המשותף במקרה של בניינים משותפים
  • ניתן לבצע הרחבות שונות כמו ששמנו לב לחפצים שהביטוח לא נכלל בתוכם
  • ההצעה היא להכניס כמה שיותר דברים לביטוח, כך במקרה של נזק , הפיצוי יהיה גבוה יותר
  • מי שקובע את ערך התכולה הוא שמאי של חברת הביטוח

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

מעוניינים בביטוח תכולה, תשאירו פרטים ואנחנו נדאג שתקבלו הצעות מחיר ייחודיות בתחום. בינתיים אתם מוזמנים לקרוא כאן עוד אודות ביטוח תכולה