ביטוח צד ג' – קווים לדמותו

ישנם ביטויים בחיים שאנחנו משתמשים בהם בצורה הכי טבעית בעולם, בלי באמת להבין מה הם אומרים. ביטוח צד ג' הוא מונח שכולנו מכירים, ולא לגמרי יודעים מה הוא אומר, תכל'ס. הגיע הזמן לשנות את זה

ביטוח צד ג', המוכר גם כביטוח צד שלישי, הוא איננו ביטוח חובה לרכב. ביטוח צד ג', בשונה מביטוח החובה, הוא ביטוח רשות הנמצא, לרוב, בתוך הביטוח המקיף של הרכב או כלי הרכב הדו-גלגלי. הביטוח הזה מכסה נזקים שנגרמים לרכוש של גורם שאינו צד בחוזה בינכם, בעלי הפוליסה, לבין חברת הביטוח. כלומר… פשוטו כמשמעו: הצד השלישי בסיפור.

מי יכול להיות צד שלישי? אם עברתם תאונת דרכים, זה יכול להיות האדם ברכב השני או הנזק לרכב עצמו. זהו יכול להיות עובר אורח שפגעתם בו (בטעות, כמובן). צד ג' יכול להיות גם האדם שישב לצידכם ברכב, בתנאי שהוא לא חלק מההתקשרות ביניכם לבין חברת הביטוח.

למה אני צריך בכלל ביטוח צד ג'?

הנטייה האישית שלנו היא לשלם כמה שפחות. ככה אנחנו מרגישים שאנחנו מרוויחים. עם זאת, כאשר מדובר בביטוח, ולא משנה מאיזה סוג, אפילו ביטוח אופנוע או קטנוע, רצוי לא לחסוך, שמא נאלץ לשלם ביוקר.

הסוגיה בדבר החלטה על ביטוח צד ג' תעלה בדרך כלל במצבים בהם לא בדיוק משתלם לבטח את הרכב בביטוח מקיף – כמו במקרים של רכב ישן בהם הפרמיה תהיה גבוהה משמעותית בביטוח המקיף. ישנם מצבים בהם חברת הביטוח לא מאפשרת לבטח דרכה בביטוח מקיף. מצב נוסף הוא במקרים של רכב דו-גלגלי. המחזיקים ביטוח קטנוע יעדיפו לעשות בדרך כלל רק ביטוח צד ג', מכיוון שביטוח אחר יהיה יקר יותר מערך הקטנוע או האופנוע עצמו.

הסיבה העיקרית שאנחנו זקוקים לביטוח כזה הם הדברים שהביטוח מכסה: הוא אמור לכסות כל פגיעה או נזק שייגרמו לרכוש של הצד השלישי, במקרה ואנחנו אלו שאשמים במתרחש. בנוסף, אפשר להוסיף לביטוח צד ג' שירותים הקיימים בדרך כלל בביטוח המקיף, כמו ביטוח על רדיו ושמשות, רכב חלופי, פיצוי על נזקי גוף לצד שלישי (שלא מכוסים ע"י ביטוח החובה), שירותי גרירה ועוד.

אז מה ההבדל בין ביטוח צד ג' לביטוח החובה והמקיף?

ביטוח צד ג', בשונה מביטוח מקיף, מכסה פגיעה ברכוש צד שלישי. לא מדובר ברכוש שלנו, הוא לא מבוטח – בעוד בביטוח מקיף הרכב שלנו הוא המבוטח. לעומת ביטוח חובה, בבסיסו, ביטוח צד ג' הוא ביטוח רשות – בעוד ביטוח חובה, כשמו כן הוא, חובה לכל רכב באשר הוא.

אם אתם בעלים של כלי רכב דו-גלגלי, או שאין לכם ביטוח מקיף, או שאולי אתם פשוט חושבים שנכון להיות מכוסים מכל הכיוונים – מהרו ובטחו את כלי הרכב שלכם בביטוח צד ג' בהקדם

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

מעוניינים בביטוח צד ג'? השאירו את הפרטים שלכם ויחזרו אליכם בהקדם