ביטוח רכב לנהג חדש – נהגים צעירים, נוהגים זהיר

עומדים לעלות על הכביש בפעם הראשונה? יש לכם ילדים שעומדים להתחיל לנהוג? כנסו ותקראו כל מה שאתם צריכים לדעת על ביטוחי רכב לנהג חדש

הנתונים הקשים על תאונות דרכים בקרב צעירים לא תפתיע איש, על פי הנתונים שמציגה עמותת אור ירוק שנלחמת בתאונות הדרכים, צעירים (על פי הגדרה הכוונה לגילאים 17 עד 24), אחראים לחמישית מתאונות הדרכים, למרות שחלקם באוכלוסיית הנהגים מגיע רק ל-15 אחוז. 

אומנם ביטוח רכב לנהגים חדשים לא ישנה את התמונה אך הוא יסביר מדוע חברות ביטוח יוצרות מסלולים ייחודים לנהגים חדשים, הן במסגרת ביטוח מקיף והן במסגרת ביטוח רכב חובה.

בטרם נסביר על המסלולים השונים, כדי לזכור שעל נהגים צעירים חלים תנאים שונים, שלא חלים על נהגים ותייקים, למשל, הם חייבים לנסוע בלווית מלווה במשך 3 חודשים, מותר להם להסיע רק שני נוסעים במשך שנתיים,  והם חייבים לנסוע עם שלט של נהג חדש על השמשה. בנוסף נהג חדש שייתפס מבצע עבירות חמורות , יידרש לעבור למבחן נהיגה עיוני או תיאורטי מחדש.

ההבדל בין נהג חדש לצעיר

למאזין מהצד זה נשמע דומה אך האמת היא שיש הבדל בין השניים, והבדל הזה גם בא לידי ביטוי בחברות ביטוח. נהג חדש הוא מי שמקבל רישיון לראשונה. אין כאן הבחנה בין צעיר למבוגר. לעומת זאת נהג צעיר זו הגדרה של חברות ביטוח. מאחר ומדובר בנהג חסר ניסיון אז שהביטוח שהוא ישלם גבוה יותר מאשר של נהגים אחרים. לרוב חברות ביטוח קובעות רף של נהג צעיר, עד גיל 24 (למרות שעל הנייר ייתכן שיהיה לו כבר ניסיון של 6-7 שנים על הכביש). אגב ההבדל בעלויות הוא כמעט חמישים אחוז, ולרוב לא ניתן לעשות דבר נגד זה.

מה כלול במסגרת ביטוח רכב לנהג חדש

כפי שציינו קודם לכן, נהגים חדשים נאלצים לשלם יותר על פוליסת הביטוח שלהם, ומן הסתם ביטוח חובה יעלה להם יותר מאחר ומבחינת המאפיינים שלהם, הרי שהם מהווים גורמי סיכון גבוהים יותר מאשר נהגים ותיקים אך בכל הקשור לפוליסות אחרות, קרי ביטוח רכב מקיף, כאן החברות מציעות לנהגים הצעירים אופציות מגוונות:

מספר חברות וביניהן חברת הפינקס מפעילות שירות ביטוח על בסיס שעות נהיגה (קרי תשלום פר נהיגה). הפוליסה מכסה נזק עצמי וצד ג', לנהגים עד גיל 24 ברכב שלא עולה על 12 שנה. הפוליסה היא לשנה. היתרון שלה הוא האפשרות לבטל את הפוליסה במידה והנהג לא השתמש בה או לרכוש שוב ושוב שעות נהיגה. בכל מקרה יש תשלום מינימום. במקרה והפוליסה לא הופעלה.

כיצד נוזיל עלויות בביטוח רכב לילד

  • במקרה של נהגים חיילים ניתן לציין שהם כל השבוע בבסיס ולכן הם לא נוהגים הרבה
  • ניתן להגדיל את משך הזמן הליווי של ההורים ובכך ליצור מענה מסוים לטענה של חוסר זהירות של הנהג
  • ניתן לבחון אופציה בה עורכים קומבינציה של פוליסות כך שזו של הנהג החדש תהיה חלק מזו של הנהג הוותיק
  • ניתן להוסיף את הנהג לפוליסה הקיימת לתקופה קצרה

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

רוצים לדעת עוד על ביטוח רכב לנהג חדש ? תשאירו פרטים ויחזרו אליכם בהקדם. בינתיים אתם מוזמנים לקרוא כאן אודות ביטוחי רכב שונים לכם ולילדיכם