ביטוח כלי רכב דו-גלגלי (ביטוח אופנוע) – כמה זה עולה לנו

למה אנחנו חייבים ביטוח לאופנוע, והאם זה נכון בנוגע לאופנועים בנפחים קטנים כגדולים?

ביטוח חובה לכל כלי רכב מספק הגנה בסיסית מפני העלויות הכלכליות הכבדות במקרה של נזק לגוף, כלומר, במקרה שהאופנוע שלכם פוצע הולך רגל או רוכב אחר. במקרים כאלה, חשוב לדעת כי עלויות הטיפול הרפואי, הפסד ימי עבודה ועלויות נלוות מצטברים לא פעם למאות אלפי שקלים. ביטוח החובה, כשמו כן הוא, מחוויב על פי חוק. ביטוח צד ג' מספק שיפוי כספי לנזקים לרכוש עבור צד שלישי, וביטוח מקיף יאפשר קבלת פיצוי מחברת הביטוח עבור כל נזק לרכב המבוטח, כולל במקרה של גניבה או נזק שנגרם לרכב באחריותכם. 

עלות הביטוח היא גבוהה יותר ככל שנפח המנוע של האופנוע גדול יותר. המשמעות היא שביטוח לאופנוע 125 סמ"ק יהיה זול יותר מביטוח לאופנוע 250 סמ"ק, 500 סמ"ק או גדול יותר – ויקר יותר מביטוח אופנוע בנפחים צנועים יותר, כמו 50 סמ"ק. אגב, עקרונית, ביטוח אופנוע 125 סמ"ק וביטוח קטנוע 125 סמ"ק הם מוצרים המוצעים במחירים דומים, ואם שאלתם את עצמכם אם יש הבדל משמעותי בין מחירי ביטוח לאופנוע לבין מחירי ביטוח לקטנוע, התשובה היא שלא – המחירים תלויים בנפח כלי הרכב שאתם מעוניינים לבטח, בגיל הנהג, בהיסטוריה הביטוחית שלו, בהיקף פוליסת הביטוח שתיבחר, ובמאפיינים נוספים.

להצעה מעולה וחד פעמית צרו קשר!

כמה עולה ביטוח לאופנוע?

כפי שכולנו יודעים, קשה לנקוב במספרים מדויקים בכל הנוגע לעלויות פרמיות ביטוח, משום שאלו תלויות במספר עצום של משתנים: בעלות כלי הרכב, מין הנהג (הצעיר ביותר המשתמש בכלי הרכב בדרך קבע), גילו וותק הרישיון, היסטוריית תאונות והרשעות, נפח מנוע של האופנוע או הקטנוע ומטרת שימוש הרכב.

עם זאת, ביטוח סנדרטי של קטנוע של 125 עד 250 סמ"ק יהיה בין 3,000 ל-3,500 ש"ח בשנה. מי שיחליט להוסיף ביטוח צד ג', דבר חשוב ביותר לרוכבי כלי רכב דו גלגליים, יוסיף כ-500 ש"ח בשנה. רבים יבחרו שלא לרכוש ביטוח מקיף, אך אם תחליטו שכן, עלותו תהיה כעשרה אחוז מערך הקטנוע עצמו.

אתר משרד האוצר מציע מחשבון לחישוב ביטוח, גם לכלי רכב דו גלגליים וגם לפרטיים. אפשר בהחלט להיעזר בו מבלי לחשוש מהטיות שנובעות ממחשבונים באתרים של החברות השונות.

ביטוח לאופנוע יהיה יקר יותר מביטוח קטנוע. חשוב לדעת שהשתתפות עצמית מורידה את הביטוח בכ-1,000 שקלים, בהתאם לנתונים שפורטו מעלה. למעשה, טווח המחירים של הביטוחים הוא עצום: יכול להתחיל מ-3,000 ש"ח ומטה, לנהגים מעל גיל 40 עם גיליון נהיגה נקי מעברות והרשאות, ולהגיע עד למעלה מ-6,000 ש"ח לנהג צעיר שירצה לעשות ביטוח עבורו ועבור בת זוגתו על אותו אופנוע, לדוגמא, משום שייאלץ לעשות ביטוח "כל נהג".

ביטוח קטנוע

האם יש חברות מומלצות לבחירת ביטוח לאופנוע?

בישראל, מפורסם מידי שנה מדד המכונה מדד השירות של חברות הביטוח. המדד מספק מידע מקיף בנוגע לשירות שלקוחות מקבלים מחברות הביטוח השונות, כולל זמני המתנה לנציג, כלים דיגיטליים, שירות לקוחות, שיעורי התלונות שנענו, תלונות של לקוחות, ועוד. מדד השירות של חברות הביטוח הוא נתון שכדאי להתחשב בו בעת הבחירה של ביטוח לאופנוע. משתנה חשוב נוסף הוא כמובן מחיר הפוליסה המוצעת לכם, לאחר הבחירה בסוג הביטוח המבוקש (ביטוח חובה לאופנוע, ביטוח חובה + צד ג' או ביטוח מקיף הכולל את כל שלושת סוגי הביטוח לאופנוע). חשוב להכיר את פרטי פוליסת הביטוח לאופנוע הנבחרת, ולהשוות בין מחירי פוליסות ביטוח לאופנוע בהתאם לכיסויים הכלולים בפוליסה, גובה ההשתתפות העצמית, הכיסוי עבור נהגים נוספים אם יש, ועוד משתנים.

לסיכום, ישנם הפרשים מהותיים בין חברות ביטוח שונות בעיקר בתחום הביטוח לאופנוע. ערכו השוואה מושכלת ואל תתפשרו על מחיר זול שאינו מכסה מספיק. ביטוח צד ג' יכול להבטיח לכם שקט נפשי וכלכלי, במידה ותקלעו לבעיה של פגיעה בצד שלישי

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.