ביטוח נזקי צנרת – ההצעות של חברות הביטוח המובילות [2024]

ביטוח נזקי צנרת נועד לכסות את כלל נזקי הצנרת האפשרית. ברוב המכריע של המקרים, ביטוח כזה מכסה גם נזקי צד ג' – נזקים שנגרמו מבעלי נכסים אחרים במבנה כתוצאה מפגיעה בצנרת בנכס המבוטח. לרוב גם כולל ביטוח דירה נזקי צנרת אשר מהווים חלק אינטגרלי מהפוליסה.

אילו נזקים נחשבים נזקי צנרת? מה כולל הכיסוי בביטוח נזקי צנרת? אילו חברות ביטוח מציעות ביטוח מסוג זה? מהם המחירים הנהוגים לפוליסת ביטוח נזקי צנרת? למי כדאי לרכוש ביטוח נזקי צנרת ולמה? במאמר להלן נתמקד בנושא שכל בעל דירה וכל מי שגר בשכירות מתמודד איתו יותר מפעם אחת לאורך השנים.

מה נחשב ל"נזקי צנרת" ומה כולל הכיסוי בביטוח נזקי צנרת

נזקי צנרת הם כלל הנזקים שעלולים להיגרם למבנה, חלק ממנו או חלקים סמוכים במבנה, עקב בעיות בצנרת. עם הבעיות שביטוח צנרת מכסה אותן בדרך הלל נהוג לכלול כדלקמן:

  • פיצוץ בצנרת ודליפת מים לתוך המבנה או לתוך הקירות שלו
  • סתימות בצנרת והצפות שעלולות להתרחש בעקבותיו.
  • דליפה מצנרת גם אם היא מתרחשת שלא במסגרת פיצוץ אלא באיטיות רבה.
  • חדירת מים ממקור חיצוני: חדירת מים למבנה עקב שיטפונות, רוחות עזות או גשמים
  • נזקים שנגרמו לצד שלישי עקב פגיעה בצנרת

 

כל אחד מהנזקים המתוארים לעיל, עלול לגרום נזקים אסתטיים ומבניים כאחד. ככל שהצנרת הדולפת איננה מטופלת, הנזקים עלולים להחריף, מה שעלול להגדיל את סכומי התביעה שתוגש כנגד מי שהצנרת שלו גורמת לבעיות שלא תוקנו. במקרים קיצוניים שבהם הוזנח הטיפול בצנרת הדולפת, עלול בעל הנכס להיתבע גם בגין נזקים לרכוש ולא רק למבנה.

אילו חברות ביטוח מציעות ביטוח כזה

כמעט כל חברות הביטוח מציעות ביטוח תיקונים לצנרת. 

ביטוח הפניקס: חברת ביטוח הפניקס מציע ביטוח תיקונים לצנרת במסגרת פוליסת ביטוח דירה כללית. ביטוח הדירה יכול להיות עצמאי, או לבוא במסגרת ביטוח המשכנתא.  

שירביט: בדומה לחברת הפניקס, מציעה גם שירביט ביטוח צנרת במסגרת ביטוח דירה כולל, אבל לרוב לא כביטוח העומד בפני עצמו.

ליברה: ליברה מציעה ביטוח נזקי צנרת אונליין, ללא צורך בשירותיו של סוכן ביטוח. החיסכון בכוח אדם אמור להתגלגל ללקוחות. 

הראל: חברת הראל מציעה ביטוחי רכוש באופן כללי. ניתן לרכוש ביטוח מבנה באופן עצמאי, או במסגרת ביטוח המשכנתא. כמו כן אפשר לשלב ביטוח מבנה ורכוש.

כלל ביטוח: כלל מציעה מגוון רחב של ביטוחים לדירה, ובכלל זה מוצע למעוניינים בכך ביטוח נזקי צנרת. עם זאת, הביטוח איננו מוצע בפני עצמו, אלא מהווה חלק אינטגרלי מפוליסת ביטוח רחבה יותר.

גם חברת מגדל מציעה ביטוחים דומים, שכוללים ביטוחים מפני נזקי צנרת כאמור לעיל. בנוסף, מוצע למי שמעוניין לרכוש דרך חברת aig נזקי צנרת טלפון להתקשרות ישירה בנושא זה.. נוסף על החברות הנזכרות לעיל, יש חברות נוספות המציעות ביטוח מסוג זה.

ביטוח נזקי צנרת

מחירי ביטוח צנרת השוואת מחירים

לרוב, ביטוח נזקי צנרת איננו עומד בפני עצמו. בדרך כלל כולל ביטוח משכנתא נזקי צנרת כחלק מנזקים אחרים המכוסים בביטוח המבנה הכלול בביטוח המשכנתא. בעלי נכסים שאין להם משכנתא, רוכשים בדרך כלל ביטוח מבנה שכאמור כוללים גם ביטוח צנרת. באשר למחירים – מדובר בכמה מאות שקלים בשנה לכל פוליסה. לכאורה, מדובר במחיר גבוה, ביחס למחיר הכולל של ביטוח המבנה.

עם זאת, בנושא תביעת ביטוח נזקי צנרת חשוב להבין ולדעת כי יותר ממחצית מהתביעות שהוגשו על ידי מבוטחים בביטוח מבנה, הוגשו בגין בעיות אינסטלציה וצנרת למיניהן. בגלל שמחירי ביטוח הצנרת כלולים במחירי ביטוח המבנה, ביצוע השוואת מחירים אמיתית ומדויקת איננה אפשרית. בנוסף, הצעת המחיר שחברות הביטוח נותנות היא פרטנית, ולוקחת בחשבון גם מרכיבים כגון גיל הנכס, וגם את מצב הנכס לחישוב המחיר.

למרות האמור לעיל, אפשר לומר שבאופן כללי הערכת העלות של ביטוח ישיר נזקי צנרת או בכלל נמצאת בטווח של כמה עשרות עד מאות בודדות של שקלים בכל חודש, בכפוף לערך הנכס, הגודל שלו, מיקומו, מצבו הכללי ואמות מידה נוספות. הערכת העלות נעה סביב 60 ₪ לחודש, עבור נכס בשטח שבן 80 – 90 מ"ר, שבנוי מעל 50 שנה בבניין שאין בו מעלית או כל תוספת אחרת כגון בריכת שחייה, ג'קוזי, אולם ספורט וכיוצא באלה.

נכסים בשטח גדול יותר, שהם חדשים ויש להם תוספות שנוגעות לנזילות ועשויות להשפיע עליהן, מבוטחים בביטוח נזקי צנרת בסכום שעשוי להגיע לכדי מאתיים שקלים ויותר בכל חודש, שזה אומר בערך 2,400 ₪ לשנה רק עבור ביטוח נזקי צנרת. בבתים פרטיים, עלות הביטוח עשויה להיות גם גבוהה יותר, בהתאם לנתונים. עיקר ההבדלים במחיר בין חברות הביטוח נובע מגורמים אחרים, כולל השאלה הנוגעת להיותו של ביטוח נזקי צנרת חלק של ביטוח המשכנתא או שלא.

מתי ולמי מומלץ לבטח

כלי מי שעוסק בביטוחים, מקורב לנושא או מכיר אותו, ימליץ בחום על רכישת ביטוח נזקי צנרת ולא לוותר על ביטוח כזה. לרוב, תיקון נזקי צנרת עלול לעלות ממון רב ולהשפיע על התקציב המשפחתי באופן שלילי. עלות התיקון של תקלה אחת בלבד עלולה להגיע לעד מאות ואף אלפי שקלים, שזה אומר שתיקון אחד עולה יותר מעלות הביטוח לשנתיים ואולי לשלוש שנים.

אמנם לרוב מדובר בתיקונים בלבד שלא כוללים טיפולים קוסמטיים אחרי התיקון, ועדיין מדובר בחיסכון משמעותי, ומכל מקום בפיזור והקטנת הסיכונים הכלכליים הנובעים מתקלות בצנרת. ביטוח נזקי צנרת מומלץ תמיד, ומומלץ במיוחד במקרים הבאים:

  • מי שרוכשים דירה חדשה ומשלמים ביטוח משכנתא, צריכים לדאוג לביטוח מורחב לנזקי צנרת. הדבר נכון בתקופה הראשונה אחרי הרכישה, אבל ממשיך להיות נכון לכל אורך חיי המשכנתא.
  • מי שלא מכירים אנשי מקצוע: מי שלא מכירים תיקונצ'יקים למיניהם בדגש על אינסטלטורים., או שכושר ההתמקחות שלהם לוקה בחסר, הם בדיוק האנשים שביטוח נזקי צנרת, בין אם באמצעות ביטוח משכנתא או באמצעות ביטוח דירה, מתאים להם ביותר.
  • דיירים בשכירות: דיירים בשכירות נתונים במידה רבה לחסדים ולרצון של בעלי הנכס לפתור בעיות, כולל בעיות אינסטלציה. ביטוח רכוש איכותי, שכולל ביטוח נזקי צנרת במבנה, מבטח אותם ביעילות ועוזר להתגבר על הקשיים הכספיים שתיקון בצנרת עלול לעלות. זה המקום לציין גם שדיירים בשכירות צריכים גם לבטח את תכולת הדירה שלהם, משום שתכולת הבית אינה מבוטחת בשום מקרה. ככל שהדייר צבר רכוש רב יותר כך ביטוח התכולה שלו נחוץ יותר.

 

ביטוח נזקי צנרת, בין אם באמצעות ביטוח מבנה למשכנתא או ביטוח מבנה, או במקרים חריגים ביטוח צנרת עצמאי, הוא אחד הביטוחים החשובים והמעשיים ביותר לבתים פרטיים ודירות. מרבית הקריאות לחברות הביטוח בנושא תיקונים, קשורות בדרך כזאת או אחרת לתיקוני אינסטלציה.

החיסכון הנובע מביטוח כזה עשוי להגיע לאלפי שקלים בשנה, הרבה מעבר לפרמיה המשולמת בדרך כלל עבור הביטוח. מעוניינים לרכוש פוליסת ביטוח נזקי צנרת איכותי במחיר אטרקטיבי? צרו קשר כבר כעת וחסכו ממון רב, עגמת נפש וזמן במקרה של תקלה בצנרת.

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *