ביטוח משכנתא – כל הצדדים מרוויחים

כשאנחנו מגיעים לבנק לבקש משכנתא הבנק מחייב אותנו לעשות ביטוח משכנתא. מה זה בדיוק אומר ולמה זה בעצם משתלם גם לבנק וגם לנו? התשובות בפנים

ביטוח חיים למשכנתא נשמע לנו לפעמים כמו עוד "עול" כלכלי שעלינו לשלם בשביל לחיות בכבוד, אבל למעשה, מדובר בחלק בלתי נפרד מביטוח משכנתא שעלינו לקחת כחלק מהמשכנתא שאנחנו לוקחים מהבנק או מגוף כלכלי אחר.

בואו נעשה את הדברים ברורים יותר: המשכנתא שלנו היא בעצם הלוואה שפרוסה לטווח ארוך, כאשר הנכס או המבנה עבורו נלקחת המשכנתא היא הערובה להחזרת ההלוואה. האינטרס של הבנק ברור – הוא רוצה לדעת שהכסף יחזור אליו. לכן, הוא דורש תשלום על ביטוח המשכנתא, בשביל לדאוג שלא תהיה שום ירידה בערך הבית מנזק כזה או מחר.

מעוניינים בביטוח חיים למשכנתא? השאירו פרטים ויחזרו אליכם בהקדם

כאמור, ביטוח המשכנתא הוא חובה, אך ניתן לערוך לביטוח משכנתא השוואת מחירים ובכך לחסוך כמה שקלים בחודש. אך למרות שנראה שהבנק הוא המרוויח היחיד מהסיפור – המצב ממש לא כזה. גם אתם מרוויחים מביטוח המשכנתא, ובשביל להבין איך כדאי לדעת ממה בדיוק הוא מורכב.

ממה מורכב ביטוח המשכנתא?

ביטוח המשכנתא מורכב משני חלקים: ביטוח מבנה וביטוח חיים. ביטוח המבנה מתייחס לכל פגיעה בנכס, ואילו ביטוח החיים מתייחס לכל פגיעה בכם, לווי הכסף, ובמקרה של מוות (חלילה) חברת הביטוח משלמת את ההלוואה לבנק. חשוב להבין שביטוח חיים למשכנתא אינו תחליף לפוליסת ביטוח חיים.

ביטוח המבנה מתייחס לכל נזק טבע, גניבה של חפי ערך, נזקים בצנרת וכיסוי לנזקי צד ג'. כמובן שעם לקיחת ההלוואה (דהיינו, המשכנתא), חברת הביטוח והבנק ידרשו הערכה של שמאי מקרקעין של הנכס.

כיצד חוסכים כסף בביטוח משכנתא?

כשאנחנו חושבים על המילה "ביטוח", אנחנו תמיד מרגישים קצת פראיירים. כיום, המצב ממש לא כזה. אנחנו יכולים לקחת את המשכנתא מהבנק ולעשות את הביטוח דרך חברת ביטוח אחרת. כיום יש התחשבות בגיל הלווה, מצבו הכלכלי וישנה תחרות גדולה בשוק, מה שמשרת אותנו, הלקוחות. בשביל לדעת מה יהיה גובה הביטוח משכנתא שלנו, ניתן להשתמש במחשבון ביטוח משכנתא שייתן לנו את התמונה המלאה והנתונים שנוכל להציג, מתוך ידע מוקדם, לחברת הביטוח או הבנק.

בחברת ביטוח ישיר מבטיחים כי תקבלו מהם את ההצעה הזולה ביותר לביטוח משכנתא. קחו בחשבון שלעיתים ההצעה הזולה ביותר אינה המשתלמת ביותר וכדאי לבדוק מה בדיוק היא כוללת ביחס לחברות אחרות. בחברת AIGמציעים 15% הנחה על ביטוח המשכנתא למבטחים דרכם, לכל תקופת המשכנתא.

הם מציעים להתאים את המשכנתא בדיוק לצרכים שלך, וכן כיסויים ייחודיים, לדברי החברה, כמו הרחבה במקרים של מחלות סרטן ולב או הרחבה למקרה של אבטלה. בחברת מגדל, מבית איחוד ישיר, מצהירים כי הם מציעים את ההצעה המשתלמת ביותר, הכוללת גם חבות מעבידים.

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

זכרו, ביטוח המשכנתא שומר עלינו ועל הבנק גם יחד. האינטרס המשותף יבטיח שכל הצדדים יצאו מרוצים, ואפילו מאוד. השאירו פרטים ונחזור אליכם עם ההצעות הכי משתלמות לביטוח משכנתא