ביטוח צד ג – להיות גלגל שלישי לא חייב לעלות לכם במחיר יקר

הרכב הישן שלכם פגע בשער האחורי של השכנה? לקחתם רברס היישר אל תוך רכבו של בעלה? כעת, יש לכם שתי אפשרויות. להוציא מכיסכם סכום עתק או לתת לחברת הביטוח לפתור את המצב

אנשים רבים מודאגים ממצב בו הרכב שלהם יהיה מעורב בתאונת דרכים או יגרום בשוגג נזק לרכוש של צד שלישי. דאגה זו נובעת מכך שמצבים אלו יכולים לגרור תביעות והוצאות כספיות גדולות מאוד אשר יכולות בנקל להוביל אותם למצב של ביש כלכלי.

אך השאלה הנשאלת היא האם ביטוח צד ג' אכן יעניק לכם את הביטחון הנפשי והכלכלי במקרה בו יש לכם רכב ישן ובמקרים בהם לא אתם נהגתם ברכב אלא מישהו אחר? אתר זה הוקם על מנת לספק לכם את כל המידע החיוני לכם אודות ביטוח חובה, צד ג', ביטוח מקיף לרכב וכן ביטוח קטנוע
וביטוח אופנוע וזאת באמצעות כתבות ואנשי מקצוע הממתינים לפנייתכם.

השכן שלכם משלם פחות מכם עבור ביטוח צד ג'?

ישנם מצבים בהם אנשים מתלוננים כי אחד מחבריהם רכש ביטוח צד ג במחצית מהסכום המוצע בהצעת המחיר שהוא קיבל. הפעולה המיידית לאחר "הארה " זו מאת החבר, אותו מתלונן אץ במהרה לסוכן הביטוח של החבר, על מנת לא לפספס את אותה הזדמנות פז לרכוש את אותו דיל משתלם של ביטוח צד ג'. הבעיה היא אינה באותו אדם או במנטאליות הישראלית אשר בראשה מתנוססת הכותרת: "אני לא פראייר" אלא בידע הבסיסי ובהבנה של מהו ביטוח צד ג' ומדוע ישנם הבדלים משמעותיים כל כך במחירי הפרמיה של ביטוחים אלו. התשובות לשאלות אלו מסתתרות בגבול האחריות של פוליסת הביטוח.

גבול האחריות בפוליסות צד ג' אינו אחיד, דבר אשר מוביל למצב בו כל בעל רכב מקבל פוליסת ביטוח בעלת כיסויים שונים, עלות הפרמיה ורמת גבול האחריות.

ביטוח צד ג'- חשוב לדעת

רק המבוטח מבוטח חשוב מאוד לקחת בחשבון כי הפוליסה הבסיסית הכיסוי הביטוחי הוא רק לאותו אדם אשר מוגדר כזה אשר נוהג ברכב. אם קורה מצב בו הבן שלכם או האישה תנהג, לא תוכלו לקבל את הפיצויים בגין הנזק שביצעתם או להגיש כל תביעה לחברת הביטוח. אם אתם מעוניינים להרחיב את הפוליסה לעוד בן משפחה או שניים. דבר זה ייקר את סכום הפרמיה.

היכן הגבולות שלנוחשוב מאוד לשים לב כי בפוליסה מוגדר כיסוי בסכום מסוים. כיסוי זה מוגבל, דהיינו, אם האחריות שלכם לא תעלה בשום צורה על הסכום אשר רשום בפוליסה. קחו בחשבון כי ניתן "לשחק" עם הסכום ופעמים רבות צעד זה אף משתלם, בעיקר אם אתם יש בבעלותכם רכב ישן. צעד זה אמנם ייקר את המחיר, אך ההמלצה היא לשקול אותו ברצינות.

החרגות בפוליסה. ביטוח רכב צד ג' אינו יכסה מצב בו הרכב שלכם או הרכוש שלכם נפגע ואם אתם נוהגים ברכב מסחרי אשר משקלו עולה על 4 טון, קחו בחשבון כי הביטוח לא יכסה מצב בו נגרם נזק לרכב שלכם, לרכוש או חפצים הנגררים או מובלים על ידי הרכב או מצבים בהם הרכב שלכם גרם נזקים לדרכים או גשרים וזאת משום המשקל הכבד שלו.

רכב 4 טוןכל פוליסת ביטוח צד ג' לרכב פרטי או מסחרי עד משקל של 4 טון היא פוליסה תקנית, דהיינו, פוליסה שבה תנאי מינימום המעוגנים מבחינה חוקית. רכב מעל משקל של 4 טון, אינו מוגן בתנאים אלו, לכן חשוב להתייעץ עם איש מקצוע באשר לכדאיות של רכישת הפוליסה לרכב.

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

לא מוצאים ידיים ורגליים? מעוניינים לדעת יותר? השאירו פרטים ומומחה בתחום יחזור אליכם עם ההצעה המשתלמת ביותר. כי אצלנו לא תשלמו מחיר יקר כשאתם בוחרים בצד ג'