ביטוח רכבי יוקרה וספורט – כמה זה עולה ולמה חשוב לשים לב [המחירים של שנת 2024]

רכבי יוקרה וספורט נמנים עם הרכבים האיכותיים והנעימים ביותר למשתמש. רבים נוהגים ברכבים כאלה ממגוון סיבות – החל מהנוחות הרבה, דרך המהירות הרבה שהרכבים הללו מסוגלים לפתח וכלה במראה והרושם שהם יוצרים על הסביבה.

מהם בעצם רכבי יוקרה וספורט ומה ההבדל בינים לבין רכבים רגילים? במה שונה ביטוח חובה יחד עם ביטוח מקיף לרכב יוקרה וספורט מביטוחי רכב רגילים? ממה מורכב ביטוח כזה וכמה הוא עולה? אילו חברות מציעות כיום ביטוח לרכבי יוקרה וספורט? איך ניתן לחסוך בעלויות הביטוח? על כל השאלות הללו נשיב במאמר להלן.

מהם בעצם רכבי יוקרה וספורט ומה ההבדל בינם לבין רכבים רגילים

כשמם כן הם, רכבי יקרה וספורט הם רכבים יוקרתיים ויקרים מצד אחד, ובעלי יכולות וביצועים החורגים מהממוצע הכללי של כלי רכב מצד שני. בדיוק מהסיבה הזאת, ביטוח לרכבים חשמליים ספורטיביים ורכבי ספורט בכלל, עשוי להיות יקר מהממוצע הכללי של ביטוחי רכב.

להלן מרכיבים עיקריים בהגדרה של רכב יוקרה וספורט: 

  • מחיר: המחיר של רכב שנחשב רכב יוקרה, הוא בדרך כלל מתחיל מטווח המחירים של 300,000 ₪. יש רכבים שהערך שלהם נמוך מזה, ובכל זאת הם נחשבים רכבי יוקרה.
  • מראה: רכבי יוקרה וספורט הם בעלי מראה ייחודי. זאת, נוסף על התכונות האווירודינמיות, שמקטינות את התנגדות האוויר ומגדילות את המהירות הפוטנציאלית של הרכבים הללו.
  • נוכחות בכביש: באופן טבעי, מספר רכבי היוקרה והספורט הנוסעים בכבישים, קטן באופן יחסי למספר הממוצע של כלי רכב שאינם נמנים עם הקטגוריות הללו.
  • מהירות: רכבי יוקרה, ועל אחת כמה וכמה רכבי ספורט, עשויים להגיע למהירויות גבוהות. לרוב, ברכבים כאלה המעבר בין מהירות נמוכה לגבוהה הוא מהיר. 
  • ביצועים: הביצועים, במיוחד של רכבי הספורט, הם טובים במגוון רחב של קטגוריות – מהירות, יציבות על הכביש ויכולת האצה  מצוינת, הם רק מהביצועים של רכבי ספורט, ובחלק מהמקרים של רכבי יוקרה.

בחלק ניכר מהמקרים, רכב יוקרה מוגדר גם כרכב ספורט, וההפך. זאת, בגלל השילוב של אביזרים וחלקים יקרים מצד אחד וביצועים יוצאים מגדר הרגיל מצב שני. עם הרכבים מהסוג הזה אפשר למנות את רכבי לקסוס, המשלבים יוקרה וספורטיביות באופן מוצלח ביותר. סוג נוסף של רכב ספורט הוא למבורגיני אורוס, שיחד עם זאת הוא גם רכב יוקרתי מהמעלה הראשונה. גם מזוראטי ופרארי נחשבות למכוניות ספורט איכותיות. ואולם הדוגמה היותר מוכרת של רכב יוקרה שהוא גם רכב ספורט היא מרצדס בנץ. עם זאת, קיימת רשימה ארוכה ודינמית של רכבים מהסוג האמור.

במה שונה ביטוח חובה או ביטוח מקיף לרכב יוקרה וספורט מביטוחים רגילים

באופן טבעי, העלות של רכישת ביטוח רכבי יוקרה וספורט היא גבוהה הרבה יותר מממוצע המחירים המקובל לביטוחי רכב. להלן כמה פרמטרים נוספים, מעבר למחיר, המבדלים את ביטוחי רכב היוקרה והספורט מביטוחים עבור רכבים אחרים:

  • חניה פרטית וסגורה: מי שיש ברשותו רכב ספורט יוקרתי, טוב יעשה אם תהיה לו עבור הרכב הזה גם חניה פרטית, ורצוי שהחניה תהיה מקורה. אחרת, הסיכון לגרימת נזק לרכב או לגניבה שלו יגדל, וזה עלול להגדיל את הפרמיה של הביטוח.
  • חלקי חילוף זמינים: ככל שהשגת חלקי חילוף קשה יותר, וככל שהחלפים הללו יקרים יותר, כך עלות הביטוח תהיה גבוהה יותר. לדוגמא לבטח רכב טסלה עולה בסביבות 18,000 ₪ לשנה (כולל ביטוח חובה ומקיף), בעוד שעלות הביטוחים של רכבים דומים מסוגים פחות יוקרתיים, עשויה להגיה לכדי 15,000 ₪ לשנה לכל היותר. אם ברכב היוקרתי הזה נוהג נהג חדש, עלות הביטוח עלולה להגיע לכדי 26,000 ₪ לשנה, שזה אומר הוצאה של 2,200 ₪ בכל חודש רק עבור הביטוח.
  • השתתפות עצמית: ברכבי יוקרה, ההשתתפות העצמית היא גבוהה במקרה של תאונה, גניבה ובכל מקרה שבו קיימת השתתפות עצמית. מכאן שגם עלות ביטול ההשתתפות, אם בכלל קיימת אופציה כזאת, היא גבוהה יותר. 
  • אופן הביצוע של הביטוח: במרבית המקרים, חברות הביטוח מאפשרות לרכוש פוליסת ביטוח באופן דיגיטלי. עם זאת, במקרה של ביטוח רכבי יוקרה וספורט, חברת הביטוח תבדוק באופן פרטני את ההיסטוריה הביטוחית של מי שנוהגים ברכב, עוד לפני שהפוליסה תאושר. 

באופן כללי, אפשר לומר שהפרמיה עבור ביטוח רכב יוקרתי, מגיעה במקרים רבים לכדי 5% מערך הרכב בכל שנה, ובמקרים רבים גם לשבעה אחוזים. המשמעות היא שבכל עשרים שנים או פחות, משלם בעל הרכב לחברת הביטוח סכום זהה לערכו המלא של הרכב. יחד עם את, הסתייעות בשירותיו הטובים של סוכן ביטוח רכבי יוקרה עשויה לרכך את המכה ולתרום להוזלת הפרמיה החודשית.

ביטוח רכבי יוקרה

ממה מורכב ביטוח רכבי יוקרה וספורט וכמה הוא עולה

ביטוח של רכבי יוקרה וספורט, בדומה לביטוח רכבים אחרים, מורכב משני חלקים: החלק הראשון הוא ביטוח החובה – ביטוח מפני נזקי גוף לנוסעים ברכב היוקרתי עצמם, וכן ביטוח למי שעלולים, חלילה, להיפגע מרכב זה. החלק השני הוא הביטוח המקיף, או במקרים מסוימים ביטוח צד ג'. ואולם במקרה של רכבי יוקרה, בעל הרכב כמעט תמיד ירכוש ביטוח חובה, למרות העלויות הגבוהות שלו

ביטוח חובה

עלות ביטוח החובה לרכב יוקרה וספורט, אינה שונה באופן מהותי מעלות הביטוח של כל רכב אחר. ביטוח החובה עשוי לנוע בטווח שבין 2,000 ₪ לבין 3,000 ₪, כשנקודת המוצא היא שלמרות הביצועים האיכותיים של רכב כזה, הרי שמהירות הנהיגה הממוצעת תהיה דומה לזאת שנהוגה בארץ. בדרך כלל, רכבי יוקרה כוללים אביזרים בטיחות איכותיים ויוקרתיים, שעשויים דווקא לתרום להוזלת מה של ביטוח החובה.

ביטוח מקיף

כשמדובר בביטוח מקיף, המצב הוא קצת שונה. רכבי יוקרה, כמו גם רכבי ספורט, הם רכבים שלעיתים קרובות יחסית קורצים לגנבי הרכב. בנוסף, כפי שכבר הזכרנו, חלקי החילוף יקרים וכל תיקון עלול לעלות ביוקר. אם להוסיף את הסיכויים הרבים לגניבת הרכב, הרי שהמחיר של הביטוח עשוי להגיע לכדי יותר מאשר 26,000 ₪ בכל שנה, עלות ביטוח חובה יחד עם ביטוח מקיף. אם ברכב נוהג נהג חדש, צעיר וממין זכר, עלות הביטוח גם יכולה להיות גבוהה יותר. זאת בהתאם לערך הרכב. כאמור, בכל שנה משולמים לחברת הביטוח סכומים שיכולים להגיע לכדי 5% ממחיר הרכב. כך, רכב שהעלות שלו 300,000 ₪, הביטוח שלו יעלה 15,000 ₪ לביטוח המקיף, וכן כמובן תוספת עבור ביטוח החובה. העלויות תהינה גבוהות יותר, אם ברכב נוהג נהג צעיר וחסר ניסיון.

אם ברכב נעשה שימוש למטרות החורגות מנסיעות פרטיות, כי אז יש צורך להודיע לחברת הביטוח עקב כך, על מנת שהיא תיקח בחשבון את השימושים החורגים של הרכב. למשל – יציאה לרכיבות שטח, טראקים או כיוצא באלה מצבים ושימושים.

אילו חברות מציעות כיום ביטוח לרכבי יוקרה וספורט

כיום, חלק ניכר מחברות הביטוח הגדולות והוותיקות, מציע ביטוח רכבי יוקרה איכותיים במחירים אטרקטיביים יחסית. עם חברות הביטוח הרלבנטיות לצורך העניין ניתן למנות את כלל, הפניקס וכן חברת ביטוח ישיר. גם חברת מנורה, הראל ומגדל מציעות ביטוחים לרכבי ספורט ויוקרה.  לפיכך, חשוב לבצע השוואת מחירים נכונה, על מנת לדעת כמה עולה ביטוח רכב יוקרה הספציפי שלכם, ועל אילו מרכיבים יש לשים דגש. השוואת מחירים יסודית עשויה לחשוף פערי מחיר גבוהים, מה שיאפשר להוזיל את הפרמיה של הביטוח באחוזים רבים. 

איך ניתן לחסוך בעלויות הביטוח?

מי שעושה שימוש רצוף, יום יומי ארוך ומתמשך ברכב הספורט או ברכב היוקרתי שברשותו, יכול להוזיל את עלויות הביטוח בעיקר באמצעות השוואת מחירים, יחד עם ניסיון להתמקח על רכיבי הביטוח וכך להוזיל אותו. עם זאת, מי שעושה ברכב רק שימוש חלקי, יכול מאד להיות שיוכל להוזיל את הביטוח, באמצעות רכישת ביטוח רכב לחודש בלבד או ביטוח לתקופה מוגדרת. זה פועל מצוין ברכבי שטח, שרבים מהמשתמשים בעם עושים זאת לעיתים רחוקות יחסית, מה שהופך את הביטוח החודשי, השבועי ואפילו ביטוח יומי לרכב לאופן המועדף לביטוח הרכב. יחד עם זאת, חשוב לזכור שכשיש ביטוח מהסוג הזה, כל שימוש ברכב מעבר למה שהוצהר, עשוי להגדיל באופן משמעותי את הפרמיה עבור הביטוח.

אם יש ברשותך רכב ספורט או רכב יוקרתי ואיכותי מכל סוג שהוא, זה המקום וזה הזמן הנכון עבורך. כדאי לפנות אלינו כבר כעת ולעשות צעד חשוב בדרך להוזלת תשלום הפרמיה עבור פוליסת הביטוח והשגת הפוליסה המתאימה ביותר עבורכם.

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.