ביטוח רכב לחודש – השוואת מחירים של חברות הביטוח המובילות

ביטוח לרכב מהווה חלק אינטגרלי מההוצאות השוטפות. לרוב, פוליסת הביטוח שנרכשת היא לתקופה של שנה. עם זאת, יש מקרים שבהם נדרש ביטוח רק לחלק מהתקופה. חברות ביטוח שונות הבינו את הצורך, והן מאפשרות רכישת ביטוח לרכב לחודש בלבד

 למה ובאילו נסיבות נדרשת פוליסה לחודש? מהן האפשרויות השונות לרכישת ביטוח כזה? כמה עולה ביטוח רכב לחודש? אילו חברות מציעות ביטוח כזה ומה העלויות? מה כולל ביטוח כזה ומה האפשרויות? למי כדאי לרכוש ביטוח רכב חובה לחודש וביטוח מקיף או צד ג'? להלן מדריך שיעזור לך לקבל החלטה מושכלת בנושא.

למה ומתי נדרשת פוליסת ביטוח רכב לחודש

רכישת ביטוח רכב לשנה שלמה היא האפשרות המשתלמת ביותר עבור חברת הביטוח וגם עבור בעל הרכב. עם זאת, יש מצבים שבהם רכישת ביטוח רכב חובה לחודש בתוספת ביטוח צד ג' או מקיף לאותה התקופה הוא המעשה הנכון. להלן כמה מצבים אפשריים כאלה: 

  • תוקף הפוליסה פג, אבל הרכב עובר בקרוב לבעלים חדשים: לרוב, מכירת רכב מתבצעת במהירות, כולל העברת בעלים. אולם יש מקרים שבהם בעל הרכב יודע בוודאות שבתוך תקופה קצובה הרכב יימכר. למשל – בעלים שכבר רכש רכב חדש וקיבל אותו. במקרה הזה, ביטוח חובה וצד ג לחודש או חובה ומקיף לחודש עשוי להיות התשובה.

  • ביטוח עבור מי שנוהג מעט ברכב: רכב המשמש את הנוהגים בו לתקופות מוגבלות, יכול להיות מבוטח רק לחלק מהשנה, כולל ביטוח רכב לחודש. אמנם העלות היחסית של ביטוח כזה גבוהה, אבל בטווח של שנה זה עשוי לחסוך הרבה מאד כסף.

  • השאלת הרכב למשתמש לתקופה קצובה: השאלת הרכב יכולה להיות לבן משפחה שזקוק לו לתקופה מוגבלת, לאורח מחו"ל ובמקרים רבים נוספים. אם בפוליסה המקורית מוגדר מספר מוגבל של נהגים, ניתן להוסיף נהג נוסף לתקופה של כמה ימים, שבוע או אפילו חודש.

  • רכב של עסק שנמסר לעובד לתקופה מוגבלת: בדומה להשאלת רכב כפי שהוסבר לעיל, אפשר גם להשאיל רכב של עסק לאדם אחר. זה יכול להיות אחד העובדים או נהג זמני אחר ברכב. 

מהן האפשרויות הקיימות לרכישת ביטוח רכב לחודש

נכון להיום, יש שתי אפשרויות לרכישת ביטוח רכב לחודש – רכישת פוליסת ביטוח לחודש בלבד, או לחילופין הוספת נהג לפוליסה קיימת לתקופה של חודש.

רכישת פוליסת ביטוח לחודש: מדובר מלכתחילה ברכישת ביטוח לחודש, כאשר בתום התקופה לא ניתן יהיה לנהוג ברכב עד לרכישת פוליסה חדשה. רכישת פוליסה כזאת היא משתלמת אם ידוע מראש שהרכב עומד להימכר, או שמי שנוהגים ברכב יודעים מראש שלא יעשו בו שימוש. למשל – מי שעומדים לצאת לרילוקיישן או מסיבות אחרות.

הוספת נהג לפוליסה קיימת לתקופה מוגבלת: בסעיף קודם הוזכרה האפשרות לרכישת ביטוח לחודש עבור אורח שמגיע לתקופה מוגבלת. על אותו משקל, אפשר לרכוש גם ביטוח נהג חדש לחודש או לתקופה מוגבלת אחרת עבור ילדים שהום נהגים חדשים ומגיעים הביתה מהצבא או האוניברסיטה לתקופה מוגבלת.

בשני המקרים, המחיר היחסי שישולם עבור ביטוח רכב לחודש יהיה יקר. עם זאת, המחיר הוא זול ביחס לרכישת פוליסת ביטוח לשנה מראש, במצב שבו הפוליסה הזאת פשוט איננה דרושה.

ביטוח זמני לרכב

כמה עולה ביטוח רכב לחודש

העלות של ביטוח רכב לחודש משתנה בהתאם לסוג הביטוח הנרכש והמרכיבים שלו. בשורות להלן נבצע עבור ביטוח רכב לחודש השוואת מחירים שתאיר את עיני המעוניינים:

ביטוח רכב לחודש השוואת מחיר:

מחיר ביטוח חובה + מקיף לשנה ולחודש – השוואת מחירים

הוספת נהג זמני לרכב – טווח המחירים

בשורות להלן נסקור את טווחי המחירים האפשריים עבור ביטוח רכב יומי בחברות שונות:

סוג הנהג טווח מחירים ביטוח לחודש הערות
נהג ותיק בוגר
8,800 – 10,800
1100 – 1350
טויוטה קורולה 2023 הנהג הצעיר ביותר בן 25 עם ותק של 5 לפחות וללא תאונות או פסילות רישיון.
נהג חדש צעיר

15,500 – 20,000

2100 – 2600
טויוטה קורולה 2023 הנהג בן 20 עם וותק של שנה אחת, ללא תאונות או פסילות רישיון

אם הרכב או הנהג המבוטח היה מעורב בתאונות והוגשו תביעות לחברת הביטוח, הביטוחים יהיו  קרוב לוודאי יקרים יותר. ביטוח חובה + מקיף הוא הביטוח המתאים ביותר, זאת משום שמדובר ברכב חדש יחסית, שחלקי החילוף שלו יקרים ובמקרה של תאונה, עלויות התיקון תהיינה גבוהות מאד. ככל שהרכב ישן יותר, יש ייתכנות לרכישת ביטוח חובה בלבד, או ביטוח חובה + צד שלישי. ביטוח כזה לא יבטח את ההוצאות לתיקון הרכב, אבל בהחלט יהיה יעיל אם הרכב פגע ברכב אחר או ברכוש של אדם אחר. 

מהאמור לעיל עולה תמונה ברורה – מחיר הביטוח לחודש גבוה בחמישים אחוזים ממחיר הביטוח השנתי חלקי 12. חברת הביטוח מתמחרת את הסיכון בביטוח כזה, לרוב המחירים המוצעים דומים מבחינת היחסיות שלהם. המשמעות – ביטוח לחודש משתלם יותר, אך ורק אם בעל הרכב לא מוצא את עצמו מבטח שוב ושוב את הרכב לחודש אחד. במצב כזה, בתוך 8 חודשים הוא ישלם בעצם מחיר של ביטוח לשנה שלמה.

הוספת מבוטח לרכב לתקופה של חודש

הוספת מבוטח לרכב צריכה להתבצע בשני המקרים הבאים:

  • ברכב רשומים לא יותר משני נהגים: במקרה הזה, הוספת הביטוח היא ספציפית לגבי הנהג המדובר ויש צורך לשלם תוספת ביטוח עבור כל נהג חדש שנרשם ברכב. ככל שמדובר בנהג חדש, נהג צעיר או שניהם, התוספת תהיה משמעותית יותר.  

  • הוספת נהג חדש ברכב שבו יכול לנהוג כל נהג: במקרה הזאת התוספת היא אך ורק במקרה של נהג צעיר או חדש או שניהם כאחד. אם נהג בוגר ומנוסה יושב מאחורי ההגה, הוא מבוטח כדין כל נהג אחר ברכב.

למה חברות הביטוח לא משווקות ביטוח זמני לרכב

ביטוח רכב, כמו כל ביטוח אחר, מכוון בסיכומו של עניין ליצור שיווי משקל בין הפרמיה החודשית או התקופתית המשולמת מצד אחד, לבין הסיכוי לתאונה ברכב מצד שני. רכישת ביטוח רכב ליום אחד לנהג חדש או רכישה של כל ביטוח זמני אחר, יוצרת עומס בירוקרטי על חברת הביטוח מבלי להגדיל משמעותית את ההכנסה שלה. נכון לומר שעבור ימים בודדים ישלם המבוטח יותר מאשר עבור החלק היחסי של עלות הביטוח החודשי חלקי 30. באותה המידה, ביטוח לנהג חדש לחודש אחד יעלה יותר מהעלות של חודש אחד בביטוח שנתי. חברות הביטוח אינן משווקות את הביטוחים הללו, אבל מאפשרות למבוטחים שלהן לרכוש פוליסות לזמן מוגבל, הן כחלק מהשירות שלהן והן במטרה למנוע מאותם מבוטחים המעוניינים בביטוח כזה לפנות לחברות אחרות, שאף הן עשויות להציע ביטוח לתקופה של יום, שבוע או חודש בלבד.

איך חוסכים בתשלומי ביטוח רכב לחודש ובכלל

הדרך הטובה והנכונה ביותר לחיסכון, היום כבעבר, היא לבצע מחקר שוק ולבחור את הצעת המחיר הטובה ביותר.  כשמדובר בביטוח לחודש המלאכה מעט מסובכת יותר. מצד אחד, לא כל חברו הביטוח מציעות את סוג הביטוח הזה. מצד שני, גם אלה שמציעות, עושות את זה באופן פרטני, אחרי שהמבוטח הפוטנציאלי משאיר את הפרטים שלו.

אם יש לך עניין ברכישת ביטוח כל שהוא – ביטוח לפי קילומטר, ביטוח יומי, שבועי או חודשי, זה המקום הנכון עבורך. כדאי ליצור איתנו קשר כבר כעת והמומחים שלנו יחזרו אליך בהקדם להמשך התהליך.

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.