המילון השלם לעולם ביטוח המשכנתא

אין מה לעשות, האדם נולד סקרן מטבעו. למעשה, הסקרנות היא זו שמבטיחה שנישאר מעודכנים ונדע מה קורה סביבנו. בנוגע לביטוח משכנתא, זה אפילו מומלץ. רוצים לדעת יותר על ביטוח משכנתא?

מחשבון לביטוח משכנתא: אמצעי לבדיקת מחירי פוליסות ביטוח. היום, מכיוון שלא חייבים לקחת את ביטוח המשכנתא מהבנק בו לווים את המשכנתא, מחשבון ביטוח משכנתא הוא חשוב להשוואת המחירים ויכולים להיות הבדלים משמעותיים בין חברות ביטוח שונות. מאפשר לנו ידע מוקדם לפני שאנחנו סוגרים את הפוליסה הסופית.

מקרה ביטוח: מקרה ביטוח זהו מאורע המוגדר בפוליסה ככזה שבעטיו זכאי המבוטח לפיצויים או תגמול. בביטוח משכנתא מקרה ביטוח יכול להיות מוות של הלווה/מבוטח, בהקשר לביטוח חיים למשכנתא, או נזק לנכס בהקשר של ביטוח המבנה.

אישור הלוואה: תהליך שכולל חתימה על טפסים שונים מול הבנק או חברת הביטוח. במסגרת תהליך האישור ישנו גם אישור עקרוני, שהוא אישור זמני ל-12 חודשים עד להשלמת האשרה הסופית.

ביטוח מבנה: חלק מביטוח המשכנתא. במידה ואתם משלמים ביטוח מבנה עוד לפני לקיחת המשכנתא הוא יחושב בשקלול עלות הביטוח, ולכן כשאתם מתכננים את הביטוח משכנתא, השוואת מחירים תושפע מהעובדה שאתם כבר משלמים ביטוח מבנה. מכסה נזקי טבע ונזקי צד ג' וכן נזקים נוספים, מומלץ לבדוק מה בדיוק בעת השוואת המחירים.

ביטול משכון: שילמתם לשלם את המשכנתא? איזה אושר. ביטול משכנתא זהו השלב בו סיימתם את כל התשלומים והבנק מעביר לרשם המשכון הודעה על ביטול ההלוואה, משום שזו שולמה במלואה. אם אראלה ממפעל הפיס מתקשרת, תוכלו לפדות את המשכנתא כולל הריביות ולהביא לביטול משכון מהר מהצפוי

גרירת משכנתא: במקרה ורוצים להחליף דירה באחרת ולהעביר איתנו את המשכנתא אל הדירה החדשה, מדובר בגרירת משכנתא.

אחוזי מימון: מדובר בגובה ההלוואה ביחס למחיר הדירה. החישוב מיועד לחישוב מידת הסיכון של הבנק.

חבות מעבידים:ביטוח המוצע כחלק מההצעות של חברות הביטוח השונות לביטוח משכנתא. ביטוח חבות מעבידים הוא ביטוח שנועד לכסות חבות של מבוטח כלפי העובדים שלו, בשל נזק גוף בלבד הקשורים לרשלנות של המבוטח.

מוטב: מי שזכאי לקבל את תשלומי הפיצויים והתגמולים מהביטוח. אם אין הוראה חריגה, המוטב הוא בעל הפוליסה. חשוב לקבוע מיהו המוטב בפוליסה, בעיקר למקרים כמו ביטוח חיים למשכנתא.

פרמיה קבועה או משתנה: ניתן לבחור בין פרמיה קבועה לכזו שמשתנה בעקבות הגיל בכל שנה. ההחלטה בין השתיים יכולה להיות משמעותית כספית משום שביטוח משכנתא משולם לטווח רחוק ולכן מומלץ לבדוק זאת לעומק לפני שמכריעים בעניין.

מחזור משכנתא: הליך של סגירת המשכנתא הקיימת ולקיחת משכנתא חדשה, בתנאים טובים יותר ובריביות נמוכות יותר. יכול להוביל לרווח רציני או להפסד משמעותי ואפילו לכאבי ראש לא מהנים. מומלץ להתייעץ במומחים בתחום נטולי אינטרס.

וטיפ לסיום: אל תתביישו לשאול. מדובר בכסף שלכם, שישפיע על אורח חייכם לעוד כמה עשרות שנים. לא תרצו להישאר עם משכנתא לא משתלמת, ולכן – תשאלו, תשאלו, תשאלו

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

מעוניינים במחשבון לביטוח משכנתא? השאירו פרטים ויחזרו אליכם בהקדם