איך משווים ביטוחי דירה בצורה טובה

צרכנות נכונה מתבססת על מספר מאפיינים. בראש ובראשונה, היא מתבססת על כך שיש לנו את כל המידע הרלוונטי, אנחנו יודעים כיצד להשתמש בו, איך להוציא ממנו את הפרטים העיקריים וכיצד להשוות בין פרטים שונים, בשביל לבחור בסופו של דבר את המוצר הנכון. 

דוגמא טובה לכך אפשר למצוא במקרה של ביטוחי דירה. כשאנחנו ניגש לרכוש פוליסת ביטוח דירה, בין אם זה בפעם הראשונה ובין אם זה כשאנחנו רוצים לחדש פוליסה קיימת, הרי שעלינו להחזיק ברשותנו את כל המידע הרלוונטי, על מנת שנוכל לבצע את הבחירה הנכונה. אם יהיה בידינו מידע חלקי, לא מעודכן, לא מדויק, אזי שהבחירה שלנו לא תהיה אופטימאלית. ייתכן שאנחנו נשלם יותר או נקבל פחות. 

אחת הדרכים הטובות ביותר לרכוש פוליסה, היא באמצעות השוואה בין ביטוחי דירה . השוואה זו מאפשרת לנו ליהנות מכמה יתרונות בתהליך הרכישה:

יתרון ראשון – מידע

כמו שציינו, צרכנות נבונה מתבססת על כך שיש לנו את כל המידע הרלוונטי. אם אנחנו עושים השוואה בין מוצרים, אנחנו יכולים להחזיק את כל המידע ולבחון מה מתאים לנו. 

יתרון שני – התאמה לצרכים שלנו

במסגרת השוואה בין ביטוחי דירה, אנחנו יכולים לבחון את הפרטים הרלוונטיים עבורנו. למשל, אילו כיסויים חברת הביטוח מציעה לנו, באילו תנאים, באילו סכומים ועוד. כך אנחנו יכולים להחליט איזו פוליסה אצל איזו חברה, יכולה להתאים לנו. 

יתרון שלישי – מיקוח

אחת הסיבות להשתמש בהשוואות מחירים בכלל ובפרט בהשוואות מחירי ביטוח, היא האופציה להתמקח עם החברות השונות. המידע שאנחנו מקבלים בזכות ההשוואה, אנחנו יכולים להשתמש בו בשביל להתמקח עם חברות שונות. כך אנחנו יכולים ליהנות מפוליסה בתנאים הרבה יותר משתלמים 

יתרון רביעי – ללמוד דברים שאנחנו לא יודעים

המידע שאנחנו מקבלים עוזר לנו ללמוד דברים, מושגים, תנאים, מחירים, דברים שאדם אשר איננו מתעסק בביטוחים, לא בהכרח מכיר. 

השוואת ביטוח דירה

איך עושים השוואה בצורה נכונה?

לפני שנסביר איך עושים השוואת מחירים במקרה של ביטוחי דירה, צריך קודם להבין איך הביטוח בנוי ומה אנחנו צריכים לחפש 

ביטוח דירה מתבסס על שני חלקים: 

ביטוח מבנה – חלק זה מתייחס למבנה של הדירה פלוס אחוז מסוים מהשטח המשותף ששייך למבוטח (באופן יחסי מול שאר הדיירים). ביטוח זה תקף לכל בעיה שמתרחשת למבנה עצמו. בין אם זה לתשתיות גלויות או נסתרות, בין אם זה במקרה של שריפה, הצפה, אסון טבע, חבלה או דברים אחרים. למשל, מקרים של פיצוץ צנרת, מקרים של בעיות אקוטיות במערכת החשמל ועוד. 

בתוך חלק זה, אפשר גם למצוא התייחסות לצד ג'. קרי תביעות של שכנים או גורמים אחרים שעלולים להינזק כתוצאה ממה שמתרחש במבנה. 

ביטוח תכולה – חלק זה מתייחס לתכולה של המבוטח במבנה ובחלקים הקשורים אליו (למשל, מחסן). הביטוח לא מתייחס לתכולה שנמצאת באזורים אחרים, רחוקים מהמבנה. הפוליסה כוללת התייחסות למקרים של גניבה, נזקים משריפות, הצפות או דברים אחרים. צריך לציין, שהפוליסה הבסיסית איננה מתייחסת לתכשיטים, יצירות אומנות ופריטים אחרים בעלי ערך רב. בדרך כלל, ההתייחסות תהיה בסכום בסיסי וניתן לרכוש הרחבות מתאימות עבור פריטים אלו. 

בשביל לבצע השוואת מחירים של ביטוח דירה, אפשר להשוות פוליסות הכוללות את שני החלקים או רק חלק אחד, במידה ואין צורך בשניהם. ההשוואה תתבצע על פי פרמטרים שונים. למשל: אילו כיסויים חברות הביטוח השונות מציעות לנו, באילו סכומים מדובר, מה התנאים הנדרשים למימוש הפוליסה, גובה השתתפות, סכום הפרמיה שנידרש לשלם, על פי מה נקבע ערך התכולה שלנו והאם אנחנו מקבלים סכום באופן כללי או משהו ספציפי לרכישת המוצרים הרלוונטיים. 

צריך לציין עוד, מעבר להשוואה בין חברות ביטוח והפוליסות השונות על פי תנאים, אזי שאנחנו צריכים גם להתייחס להיבט נוסף והוא, אופי השירות של החברה והאמינות שלה. דברים שהם לכאורה פחות מדידים, אך אנחנו יכולים למצוא דרכים כיצד להשוות ביניהן. למשל, על ידי מדדי שביעות רצון. זה חיוני, מאחר ולא מספיק ליהנות מפוליסה טובה אלא אנחנו צריכים לבחור חברה שתעמוד מאחורי ההבטחות שלה.

לסיכום, בין אם אתם מתעניינים ברכישת ביטוח דירה בהראל, פניקס, מנורה או כל חברה אחרת, מוטב קודם להשוות בין המוצרים ובין החברות השונות, ולהחליט בסופו של דבר, איזו פוליסה הכי משתלמת עבורנו. 

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.