ביטוח דירה – ביטוח בטוח במחיר הגון

האם ידעתם כי אף חברת ביטוח אינה רשאית להציע לכם פוליסת דירה בעלת בסיס שונה מזה המוגדר באגף שוק ההון? נכון לשנת 2012 פוליסת ביטוח דירה המוצעת על ידי חברות הביטוח בישראל מוגדרת כפוליסה תקנית, דהיינו, פוליסה בעלת בסיס זהה

בישראל קיימות 16 חברות ביטוח המציעות מסלולי ביטוח אטרקטיביים, דבר אשר הופך את מטלת בחירת הביטוח לקשה יותר. בהתבסס על העובדה כי ביטוח דירה הינה ביטוח בסיסי הזהה בכל חברות הביטוח, כל שאתם צריכים לעשות הוא לבחור בכיסויים המתאימים לבסיס זה וזאת בהתאם לצרכים ופרמטרים שונים.

כיסויי ביטוח דירה חובה - כיסוי ביטוח דירה רשות

בהתבסס על העובדה שציינו בראשיתו של המאמר, חשוב כי כל אדם המעוניין לרכוש פוליסת ביטוח דירה ידע מה הוא הבסיס של הפוליסה ומה הם הכיסויים הביטוחים המוגדרים כרשות.

כיסויי החובה תמיד יכללו נזקים אשר נגרמו כתוצאה דליקה, התפוצצות, נזקים, תנאי מזג אוויר סוערים, כמו למשל גשם, ברד ושלג. בנוסף, פוליסה זו תכסה מקרים בהם כלי רכב התנגש בדירתכם וגרם לה נזקים (כל עוד הנהג הוא לא המבוטח), נזקים בגין רעד על קולי, נפילה של כלי טיס, חלקים שונים מכלי הטיס או חפצים אשר נזרקו ממנו וגרמו נזקים לדירתכם, פעולות זדון, הצפה או שיטפון (מקור חיצוני) ורעידת אדמה (שימו לב, הסטטיסטיקה מראה כי רבים מוותרים על סעיף זה).

כיסויי רשות הם כל הכיסויים המוצעים לכם על ידי הסוכן ושונים מרשימת הכיסויים אשר צוינו ברשימת החובה. ההמלצה היא תמיד לברר מה תהיה העלות בגין הפוליסה הבסיסית ולאחר מכן להגיע להכרעה מהם הכיסויים הנוספים אותם אתם מעוניינים להוסיף.

הכרת צורת החישוב הקובעת את מחירה של פוליסת ביטוח הדירה תעזור לכם לרכוש פוליסות במחירים נוחים אשר ישרתו את המטרה שלכם

חישוב ביטוח משכנתא דירה תמיד יתבסס על הערכת העלות של בנייה מחדש של הדירה במקרה של הרס הדירה וחשוב לוודא כי חישוב זה לא יכלול שום פרמטר הקשור אל ערך הקרקע.

עלות הבנייה הממוצעת נעה בין 600$ ל- 1000$  (עלות בנית ממוצעת של מה ??) ואם מדובר בסטנדרט בנייה גבוה מאוד, יש לקחת בחשבון כי החישוב יכול להאמיר. החישוב של העלות תמיד יתבסס על הנוסחה של גודל הדירה כפול עלות הבניה שלה. אם חברת הביטוח מציעה לכם ביטוח דירה בעלות גבוהה יותר, חשוב לברר מדוע. בנוסף, יש לקחת בחשבון כי המחיר של עלות בניית הדירה שונה מכל הקשור אל מדדי המחירים לצרכן ולכן הוא יכול להשתנות מדי שנה, דבר אשר דורש מכם לבדוק את הסכום אותו אתם נדרשים לשלם מדי שנה.

השוואת ביטוח דירה

להלן נתונים אודות מחירי ביטוח דירה הכולל ביטוח תכולה וביטוח מבנה בחברות שונות. הנתונים הם עבור ביטוח שהתחיל בחודש יולי, שנת 2012, מבנה פרטי, 2 מבוגרים, 2 ילדים, שווי תכולה 170,000 אלף ₪, שטח מבנה של 120 מ"ר, הנכס הוא ללא עבר ביטוחי וחברות הביטוח לא סירבו לבטח נכס זה בשלוש השנים האחרונות.

חברת ביטוח מסלול מיגון נדרש ביטוח מבנה- גבול אחריות צד ג ביטוח תכולה- גבול אחריות צד ג' השתתפות עצמית במקרה של רעידת אדמה סכום סה"כ
מגדל
'עד הגג'
בדלת כניסה מנעול רב בריח או דלת עץ מלא עם 2 מנעולים
500,000 ₪
500,000 ₪
10%
1736 ₪
מנורה

'רימון לדירה'

בדלת כניסה מנעול רב בריח או דלת עץ מלא עם 2 מנעולים
500,000 ₪
500,000 ₪
10%
1822 ₪
שומרה
'בונוס לדירה'
בדלת כניסה מנעול רב בריח או דלת עץ מלא עם 2 מנעולים
500,000 ₪
500,000 ₪
10%
1898 ₪
כלל
'בית בטוח'
בדלת כניסה מנעול רב בריח או דלת עץ מלא עם 2 מנעולים
500,000 ₪
500,000 ₪
10%
2366 ₪

בודקים את הפוליסה!

ביצוע סקר שוק, בחירה נכונה ובדיקת חברת הביטוח מוגדרים כצעדי חובה טרם בחירת הפוליסה!

  • רישיון חובה- רכישת פוליסה צריכה להיעשות מחברה בעלת רישיון לעסוק בביטוחים שונים במדינת ישראל וזאת בהתאם לחוק הפיקוח על 'שירותים פיננסיים וביטוח' אשר נקבע בשנת 1981.
  • בנקים או חברות ביטוח- ניתן לרכוש פוליסת ביטוח דירה באמצעות סוכנות הביטוח של הבנק בו לקחתם את המשכנתא או ישירות מאחת מחברות הביטוח . יש לקחת בחשבון כי הבנקים אינם מציעים ביטוחי דירה הכוללים גם ביטוח על התכולה של הדירה והרחבות של צד ג'.
  • סכום הפרמיה- יש לבדוק מהם תנאי האשראי המוצעים לכם וכמות התשלומים שניתן לפרוס.
  • השתתפות עצמית- ישנה אפשרות להוזיל את הסכום של הפרמיה החודשית על ידי הגדלת גובה ההשתתפות העצמית. לא כל החברות מציעות אופציה זו.
  • הגבלות- יש לבדוק את כל הכוכביות והאותיות הקטנות בפוליסה ולהבין מהם ההגבלות והסייגים השונים המצוינים בה.
  • כיסויי רשות- יש לבדוק האם ישנן הצעות הכוללות הרחבות של כיסויים ביטוחיים ללא עלות (כחלק מהתחרות בין החברות השונות), ומהו המחיר עבור כיסויים שונים אחרים.

על הכותב

צחי גולן מנחם

צחי גולן מנחם

סוכן ביטוח כבר למעלה מ10 שנים, עבדתי בחברת הראל ובסוכנויות פרטיות. תעודת מתכנן פיננסי ובעל תואר שני במנהל עסקים.

מעוניינים להימנע מטעויות ולשלם עלות משתלמת עבור הפוליסה שלכם? אנו נשמח לספק לכם רשימה של אנשי מקצוע בעלי ניסיון בתחום ביטוחי הדירה, אשר יעזרו לכם לבצע את הבחירה הנכונה. השאירו את הפרטים שלכם ואנו נחזור אליכם בהקדם